زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ -

ناطق نوری در حرم امام(ره):

مرحوم هاشمی از ریا و دوگانه سخن گفتن متنفر بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است، گفت: مرحوم هاشمی از ریا و دوگانه سخن گفتن متنفر بود.

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم هفتم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است، هم با زندگی، هم با روش و منش خود آموزه هایی برای ما گذاشته است و هم با فوتش این کار را کرده است.

وی گفت: درس هایی که از هاشمی و زندگی و مراسم تشییع و مراسم امروز باید بگیریم این است که هم ما و هم دیگران بفهمند که ایرانی کیست و چیست.

ناطق نوری ادامه داد: ۴۲ سال است که در معیت این مرد بزرگ تاریخ معاصر در فراز و نشیب های زندگی بوده ام و مشاهدات و یقینیات من است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: می توانم شهادت دهم که هاشمی کار برای غیر از خدا انجام نمی داد، یکی از ویژگی های منفی که آقای هاشمی به شدت از آن متنفر بود ریا و چند چهره بودن بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما هزار چهره هم هستند، مرحوم هاشمی از ریا و دوگانه سخن گفتن متنفر بود، کسانی که هر وقت بادی بیاد به آن سمت می روند.

ناطق نوری تصریح کرد: درس دیگری که باید از هاشمی آموخت صبوری بود، صبر را خسته کرده بود. من متعجب بودم ناملایمات، تهمت ها، مشکلات و این قبیل موارد؛ صبح شنبه وارد جلسه می شد و آرام با خنده به مدیریت جلسه می پرداخت، لذا هاشمی فردی صبور و مقاوم بود.

وی ادامه داد: یک ویژگی دیگر آقای هاشمی دور اندیشی بود، ایشان منافع ملی را همواره در نظر داشت و به دنبال ایرانی آباد و مقتدر در منطقه و عرصه بین المللی بود.

ناطق نوری افزود: مردان بزرگ تصمیمات بزرگ می گیرند و پای آن می ایستادند و از چیزی نمی ترسند و هاشمی اینگونه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ممکن است اختلاف سلیقه ای هم در این میان باشد، موردی ندارد چرا می خواهیم این مسایل را به خارج از کشور و رسانه ها بکشانیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هر چی شد سازی شده برای دوران آقای هاشمی است، با بشکه ای ۱۰ دلار جرات کارهای بزرگ انجام دادن داشت. پا فشاری روی اصول اسلام و انقلاب داشت و با کسی در این مساله معامله ای با کسی نداشت.

ناطق نوری افزود: سردار قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر آقای هاشمی به خبرنگاری در خصوص آیت الله هاشمی اینطور گفته بود، هاشمی تا پایان عمر همان بود که از اول بود او بر اصول تا آخر پایبند بود حتی اگر تاکتیک ها را تغییر می داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خط قرمزهای آقای هاشمی انقلاب و شخص مقام معظم رهبری بود و در این مورد با هیچ کس معامله ای ندارم.

وی ادامه داد: فوت و مراسم تشییع آن مرحوم درسی که دارد این است که خارجی ها بدانند که این هاشمی همان فرمانده جنگی بود که شما از آن حمایت می کردید، این هاشمی اولین رئیس مجلس بود، نقش اول را در انتخاب رهبر بعد از امام راحل داشت، هاشمی که مردم ایران اینطور بدرقه اش کردند اپوزیسیون نبود؛ رکن این انقلاب و نظام بود. بنابراین بدانید که مردم ایران اینطور بدرقه می کنند خدمتگزاران خود را و از طرفی از همه مردم و جناح های سیاسی می خواهم که این اجتماع را داشته باشید که منافاتی با سلیقه ها و فکر ها متفاوت ندارد، حضور گسترده مردم در مراسم تشییع معادلات دشمنان را بهم ریخت.

ناطق نوری تصریح کرد: اطراف ما کشورها همه آتش و آشوب است ولی ایران آرام و امن است که مرهون رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و وجود مردمی آگاه است که باید قدردان این نعمت ها باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا بزرگان زنده هستند  قدرشان را بدانید، مرحوم شهید بهشتی و هاشمی آخرین مصادیق این مساله هستند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو