زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ -

نقش کلیدی«ع.ز.م»در تحویل محموله‌های نفت/ متهم۳سال خارج ازکشور بود

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون اهمیت بازداشت جدید یکی از متهمان پرونده فساد نفتی داد.

به گزارش سرای نور؛ رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده فساد نفتی، گفت: قطعا بازجویی این فرد اطلاعات روشن و خوبی را به پرونده اضافه خواهد کرد چرا که نکته‌ای که وجود دارد این است که زنجانی به شخصه در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش نداشت و خیلی از کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام می شد اما این فرد در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش اساسی داشت.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه یکی از دفاعیات موکل همواره این بود که قبول دارد بدهکار است، گفت: بااین حال شرکت نفت که مدعی است ۱۲ کشتی نفت را به موکل تحویل داده بایستی بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم.

وی افزود: دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند. به ویژه اینکه یک شرکت نفتی مدعی شده بود  دربخشی از نفت تحویل شده، آب وجود داشته و همین امر برای موکل ایجاد مشکل کرده بود و آن شرکت به هیمن بهانه از پرداخت بدهی خودداری می‌کرد. بنابراین از این حیث می‌تواند به احراز واقعیت کمک کند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: فکر می‌کنم هر نوع تصمیم‌گیری در پرونده موکل باید منوط به بازجویی کامل و تخلیه اطلاعاتی فرد بازداشت شده و رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی درباره وی شود. این فرد قبل از وقوع این اتفاقات به کشور رفت و آمد داشت اما بعد از دستگیری موکل دیگر به کشور نیامد. البته قبلاً هم برای دستگیری وی در مالزی اقدام شده بود که خوشبختانه این بار به ثمر نشست.

صبح امروز «ع.ز.م» پس از سالها به کشور مسترد و تحویل مقامات قضایی شد. از این فرد به عنوان یکی از متهمان پرونده فساد نام برده می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو