زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ -

پارس جنوبی با اقتدار افتتاح شد/ پاتک سنگین سپاه به تحریمهای آمریکا

با حضور رئیس جمهور فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری شد.

به گزارش سرای نور؛فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور دقایقی پیش افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری گاز شد.

ساخت این ۲ فاز از پارس جنوبی بر عهده قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران بوده و حالا از این اتفاق به پاتک سنگین سپاه به تحریم های آمریکا تعبیر می شود. این اقدام نشان می دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر فعالیت های موشکی و نبوغ در صنایع دفاعی، در کنار ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و تروریست ها در عراق و سوریه، حالا در زمینه مسائل اقتصادی و سازندگی کشور نیز پیشگام شده است.

وزیر نفت در آیین راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با بیان اینکه تمام مراحل این دو فاز گازی توسط متخخصان کشورمان ایجاد شده اظهار داشت: تمامی مراحل عملیات ساخت، نصب و راه اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی  توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه برای راه‌اندازی دو فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: فازهای ۱۵ و ۱۶ که در شرائط تحریم اجرا و راه‌اندازی شده روزانه ۵۶٫۶ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، و صنعتی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی روزانه ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و ۴۰۰  تن گوگرد تولید می‌شود گفت: تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ تن گاز مایع پروپان و بوتان و یک میلیون تن گاز اتان از دیگر تولیدات فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی است.

منبع:بلاغ

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو