زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ -

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

جوانان ما به هنر و نشاط نیاز دارند/اعلام بودجه سال آینده ارکسترها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری، تاکید کرد جوانان کشور به هنر و نشاط و معنویت نیاز دارند.

به گزارش سرای نور؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب ۲۷ دی ماه با حضور در تالار وحدت در مراسم افتتاح ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری در چهارچوب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد.

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امشب یکی از شب های زیبای موسیقی ایران بود، ادامه داد: ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی آقای افتخاری لبخند را به چهره های مردم نشاند. نشاط و شادی جوانان آرزوی ما و دولت است و دوست داریم جوانان همیشه با نشاط و شاد باشند.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان ما انسان های خوش قلب و فرهیخته ای هستند، ادامه داد: ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم جوانان امروز به هنر موسیقی، شعر و معنویت نیاز دارد و ما باید در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما و قرآنی تلاش کنیم تا معنویت، معرفت و هنر را در نسل جوان منتشر کنیم.

صالحی امیری درباره ارکستر ملی گفت: آنچه مهم است تدوام حیات این ارکستر است و خوشبختانه برای سال آینده برای هر دو ارکستر سمفونیک و ملی بودجه ۱۲ میلیارد تومان تصویب کردیم و ان شاءالله در سال آتی شاهد اجراهای مستمر ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک در تهران و سایر کشورها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه توضیحی درباره لغو دو اجرای مهم جشنواره موسیقی دارد، گفت: نمی خواهم به این سوال پاسخ دهم.

صالحی امیری بیان کرد: حضور امشب ما در اجرای این ارکستر حقیقتا به دلیل توجه به هنر موسیقی، هنرمندان و ارکستر ملی ایران است که بنده احترام زیادی برای آن قائل هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: حوزه موسیقی می تواند در نشاط جوانان تاثیر داشته باشد و ما تلاش خود را انجام می دهیم تا موسیقی ایرانی  از مرزهای کشور خارج شده و پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو