زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ -

باراک اوباما به مناسبت اولین سالگرد اجرای برجام:

برجام نبود، چالشهای آمریکا بیشتر بود/ ایران به تعهداتش عمل می کند

کاخ سفید در بیانیه ای به مناسبت سالگرد اجرای برجام اذعان کرد: ایران در حال عمل به تعهدات خود در زمینه توافق هسته ای است و این امر به معنی موفقیت دیپلماسی است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از هیل، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای به انتشار اظهارات «باراک اوباما» رئیس جمهور در حالِ گذار آمریکا در سالگرد اجرای توافق هسته‌ ای در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۶۶ میلادی پرداخت.

در بیانیه منتشره توسط کاخ سفید در این باره آمده است: توافق هسته ای با ایران به نتایج مهم و ملموسی دست یافت به گونه ای که اگر چنین توافقی نبود، آمریکا امروز با چالش های بیشتری مواجه می شد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: برجام آمریکا و جهان را امن تر کرده است. این توافق، برنامه هسته ای ایران را با بازرسی های شدید و راستی آزمائی های بی سابقه ای مواجه ساخت.

کاخ سفید در ادامه اذعان کرد: ایران در حال عمل به تعهدات خود در زمینه توافق هسته ای است و این امر به معنی موفقیت دیپلماسی است.

«باراک اوباما» در ادامه پیام خود به مناسبت سالگرد توافق هسته ایِ ۱۴ جولای ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» با تکرار ادعاهای نخ نمای گذشته این کشور مدعی شد: توافق هسته ای با ایران را باید در برابر گزینه های دیگر مورد سنجش قرار داد. توافق مذکور تصمیم دیپلماتیکی بود که ایران را از دست یابی به سلاح اتمی بازداشت و لذا در برابر برنامه هسته ای نامحدود ایران و یا جنگ دیگری در خاورمیانه دارای اولویت می باشد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو