زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۵ -

جشنواره تئاتر فجر به یاد آتش‌نشانان آغاز شد/ نمایش عکس‌ و پوستر

نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به یاد آتش نشانان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو افتتاح شد.

به گزارش سرای نور؛ نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بعدظهر جمعه اول بهمن‌ با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در خانه هنرمندان به یاد آتشنشانان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو آغاز به کار کرد.

حاضران در این مراسم، با ذکر صلواتی و قرائت فاتحه برای آتش نشانان آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو از عکس ها و پوسترهای نصب شده در گالری خانه هنرمندان بازدید کردند.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای این مراسم گفت: واقعه تلخ خیابان جمهوری طی دو روز گذشته، ما را بسیار دل نگران و سوگوار کرد. نمایشگاه پوستر و عکس از بخش‌های اصلی جشنواره‌اند. بدون شک همه گروه‌های نمایشی که به عکس و پوستر توجه دارند موفقیت‌های بهتری در ارائه آثارشان را به دست می‌آورند. عکس‌ها و اقلام تصویری به بقای آثار نمایشی کمک می‌کنند.

سپس سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز بیان کرد:امروز ما سوگوار عزیزانی هستیم که با رشادت هایشان یادآور ایثار و فداکاری شدند و ما به یاد آنها نخستین رویداد جشنواره را آغاز می‌کنیم. تمام نمایش‌ها در تمامی سالن‌های اجرایی به احترام آتشنشانان فداکار به صحنه خواهند رفت و امیدواریم که افراد محبوس به سلامت از این حادثه خارج شوند.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس و پوستر یکی از بخش‌های اصلی جشنواره است که امسال با تفاوت‌های جالب توجهی اجرا خواهد شد. بخش هویت بصری سال گذشته به همت امیر اسمی شکل گرفت و در این دوره شکل جدی‌تری به خود گرفت. حرکتی که در سال‌های آینده به تکامل خواهد رسید. عکس‌ها جهان نمایش ایران را به خوبی به تصویر خواهد کشید؛ همانگونه که پیش از این بارها عنوان کرده‌ام تئاتر ایران برای جهان پیشنهادهای جدیدی خواهد داشت.

سیف الله صمدیان به نمایندگی از داوران جشنواره سی و پنجم و با ادای احترام به آتش نشانان حادثه پلاسکو، گفت: عکاسی دیجیتال، انقلاب شگفت‌آوری را عکاسی تئاتر ایجاد کرده است. اکنون با گسترش اجراهای تئاتر به مرز باورپذیری و رشد فرهنگی نزدیک شدیم.

وی ادامه داد: ما باید قدر هنرمندانی چون سیامک زمردی و رضا معطریان را بدانیم که جنب و جوش خاصی را میان عکاسان ایجاد کردند. بنابراین ایجاد آرشیوی منظم برای تئاتر ایران ضروری است. طراحان و نورپردازان باید بتوانند برای آثارشان در آینده از چنین آرشیوی بهره ببرند. باید نداشته هایمان را با داشته هایمان جبران کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه ایرانشهر نیز گفت: خانه هنرمندان همراه همیشگی هنرمندان، اصناف و انجمن های هنری است. خوشحالیم که وظیفه خودمان را به خوبی انجام دادیم و به فعالیت مان ادامه خواهیم داد. اکنون دوره خوبی برای ارائه به هنرمندان است.

در بخش پایانی این مراسم نیز حاضران عکس یادگاری دسته جمعی گرفتند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو