زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۵ -

اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات آغاز شد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی گفت: آغاز عملیات شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، روز جمعه اول بهمن ماه سال ۹۵۵ از استان فارس خواهد بود و تا اردیبهشت ماه ۹۶، اعزام‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص تعداد دانشگاهیانی که در این دوره به عتبات اعزام می شوند، گفت: بیش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات بودند که از آن میان بیش از ۱۶ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

فقیهی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق، برای حضور دانشگاهیان در عتبات برنامه های فرهنگی گسترده ای را پیش بینی کرده است که از زمان ورود دانشگاهیان به عراق این برنامه ها آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: قبل از اعزام، به زائرین دانشگاهی یک بسته فرهنگی داده خواهد شد که در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می شود.

وی ادامه داد: همایش احلی من العسل و حر شناسی در کربلا و در نجف بازدید از بیت امام (ره)، کتابخانه علامه امینی، زیارت مقام صافی صفا ، نجف شناسی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی آن را برای زائرین دانشگاهی اعزامی به عتبات خواهیم داشت.

فقیهی گفت: پروازهای هوایی بخشی به مقصد نجف و بخشی بغداد خواهد بود که پروازهای بغداد ابتدا به کاظمین، کربلا و بعد به نجف اعزام می شوند و پروازهای نجف، ابتدا نجف، کربلا و سپس به کاظمین مشرف می‌شوند. گروه‌های زمینی هم ابتدا به نجف اشرف و سپس کربلای معلا و بعد هم به کاظمین اعزام می شوند.

وی افزود: در این دوره برای تمامی زائران عتبات دانشگاهیان وام یک و یک و نیم میلیون تومانی بانک ملت را در نظر گرفته‌ایم که قرض الحسنه و کارمزد آن ۴ درصد است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو