زمان انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ -

عبدالوحیدفیاضی:

جامعه جهانی بر این است که جایگاه بلند و رفیع زن را ثابت کند.

فیاضی گفت:جامعه جهانی بر این است که جایگاه بلند و رفیع زن را ثابت کند.اما ما نیاز به این تلاش‌ها نداریم زیرا در نگین ایرانیان، مسلمانان و شیعیان زنی است به نام حضرت زهرای مرضیه (س) و زینب کبری (س)، آن پیام بیداری بشر که با همه مصیبتها و کشته‌ها در صحرای کربلا تمام وجودش را چون مردان در اختیار مکتب گذاشت و رسالت برادرش را به سر انجام رساند.

به گزارش خبرنگارسرای نور؛عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در جمع بانوان شهرستان نور در مهدیه رویان ، با اشاره به ایام شهادت حضرت معصومه (س) بیان داشت: در گذشته بیش از ۱۴۰۰ سال پیش، دختران را زنده به گور می کردند و آنها را مایع ننگ می دانستند و این جامعه ، جامعه ای عقب مانده و مبتذل است، اما امروز تلاش جامعه جهانی بر این است که جایگاه بلند و رفیع زن را ثابت کند.

در دنیای کنونی نهضتی راه اندازی شده است به نام فمینیست‌ها یعنی کسانی که مکتبی برای احیای مقام زن تشکیل دادند تا ثابت کنند زن با مرد برابر یا بالاتر از آن است.

وی تصریح کرد: فمینی‌ها هفتاد سال به دنبال احیای نام زن و برابری آن در جامعه هستند ودرآمریکا، اروپا و کشو‌رها‌ی دور و نزدیک، گروه ها و سازمانهای دولتی وغیر دولتی راه اندازی کردند تا نشان دهند، زن مقامش رفیع است و یکی از بهانه‌های حقوق بشر، توجه به زن است و زمانی که ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، می گویند: مسلمانان و جامعه ایران، زن را نادیده گرفته است.

فیاضی اظهارکرد: ما همانند آنها نیاز به این تلاش‌ها نداریم ،تا با تکاپو و تشکیل سازمان به دنبال اثبات جایگاه رفیع زن باشیم زیرا در نگین ایرانیان، مسلمانان و شیعیان زنی است به نام حضرت زهرای مرضیه (س) و زینب کبری (س)، آن پیام بیداری بشر که با همه مصیبتها و کشته‌ها در صحرای کربلا تمام وجودش را چون مردان در اختیار مکتب گذاشت و رسالت برادرش را به سر انجام رساند و امروز کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود.

فیاضی اظهار کرد: وقتی حضرت فاطمه معصومه (س) خاکش در شهر قم کیمیا می شود، همه در مقابل او زانو می زنند وعالمان و مدرسان زیارت آن بانو را به طلاب توصیه میکنند زیرا آنچه در زیارت آن بانو نهفته است کمتر از درس عالم و مدرس نیست و مراجع بزرگ نیز از آن حضرت تبرک می جویند.

اگر قم مبارک است یکی از دلایل آن وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه (س) است و وجود یک زن، برای یک کشور نعمت می شود وهمچون برادرش امام رضا (ع) عاشقان و مسلمانان گرد حرمش حلقه می زنند و این یعنی انسانیت ،که در شیعه جلوه می کند.باید انسان پرورش دهیم زن باشد یا مرد، انسان می تواند نقش آفرین باشد.

فیاضی با اشاره به بیان امام خمینی (ره) که از دامن زن ، مرد به معراج می رود افزود: یعنی از دامن زن که در جامعه امروز و فضای این کشور زندگی می‌کند مردان بزرگ به معراج رسیدند.

عبدالوحید فیاضی با اشاره به مقام شامخ زن افزود : بهشت زیر پای مادران است ، بهشت که دست یابی آن آسان نیست به حرمت مقام والای مادر در زیر پای اوست. پس مقام زن در اسلام ملکوتی است و ما نیاز به اثبات جایگاه رفیع زن نداریم .

فیاضی تصریح کرد: اگر گاهی در جامعه به مقام زن و در خانه و خانواده به فرزند دختر بی توجهی می شود، این از ضعف اعتقادی و جهل است . زن و مرد در جایگاه خود تحول‌گرا و تحول‌آفرین هستند.

نماینده مردم نور ومحمود آباد درخانه ملت یادآورشد:جامعه به دست انسان اداره می شود و این بشر است که جامعه را متحول می کند. مادری که با دستانش گهواره را تکان می دهد، درحال پرورش کسی است که جهان ا متحول می‌کند،  مادری  که ارسطو، بوعلی سینا، چمران ، شهید ، حسابی، پیغمبرو … پرورش می دهد.

فیاضی اظهار کرد: اگر غافل شویم، این نعمت بزرگ را از دست می دهیم و دامان مادر محل پرورش یک انسان بیهوده ، نادان و مضر برای بشر می شود که می‌تواند با مواد مخدر یک جامعه را آلوده کند و به نابودی بکشاند.

فیاضی گفت: جامعه اسلامی ما معیار، الگو ونشان دارد و نیاز به تفکر و فرهنگ غربی ندارد.ما حضرت معصومه (س) ،حضرت فاطمه زهرا (س) ،زینب کبری (س) و شیر زنان امروز جامعه خود را داریم. انسان های اندیشمند، فکور و مادران واقعی.

فیاضی در پایان بیان داشت: امروز زنان ما در جامعه ورزشی ، اقتصادی،پژوهش ، تعلیم و تربیت و … حرفی برای گفتن دارند، جامعه امروز ما نیاز به روشنگری و انتخاب درست دارد و زن های جامعه ما با قابلیت بالا و هوشیاری می توانند بسیارتأثیرگذار باشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ بهمن, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو