زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۵ -

رئیس جمعیت هلال احمر نور:

طرح ملی خادم یک اقدام همگانی جهت آمادگی در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور در خصوص طرح ملی خادم گفت: طرح خادم یک اقدام همگانی جهت آمادگی در برابر مخاطرات، بلایای طبیعی و کاهش آسیب‌هاست و همکاری همه جانبه مردم شهرستان را می‌طلبد.

 

  

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور در صبحانه کاری با اصحاب رسانه شهرستان در نشستی خبری فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر در بحران اخیر برف را تشریح و در خصوص طرح ملی خادم گفت: طرح خادم یک اقدام همگانی جهت آمادگی در برابر مخاطرات، بلایای طبیعی و کاهش آسیب‌هاست و همکاری همه جانبه مردم شهرستان را می‌طلبد

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،بابک خیابانی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: “طرح خادم” (خانواده آماده در مخاطرات) به همت همه مردم و آموزش توسط داوطلبان و تسهیل‌گران هلال احمر برای ارزیابی خانواده‌ها در برابر مخاطرات در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

وی افزود: “طرح خادم” با هدف فراگیر شدن آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه در سطح شهرستان  اجرا می شود و آموزش دیدگان این طرح با مراجعه به درب منازل مردم اطلاع‌ رسانی و آگاه‌ سازی در خانواده‌ها در جهت آمادگی در برابر حوادث را آموزش می‌دهند.


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور گفت:هدف اصلی این طرح مراقبت هر فرد به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و دیگر اعضای خانواده است.‌

 

 


این مسئول نقش رسانه‌ها را در تبیین این طرح بسیار مهم و تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد : انتظار ما این است که رسانه‌ها با پرداختن به این امر مهم در خانواده‌ها، احساس خطر و نیاز را به وجود بیاورند تا خانواده‌ها پیگیر حضور داوطلبان و آموزش‌دهندگان جمعیت هلال احمر به درب منازلشان باشند.

 

 

 

 

خیابانی پس  از توضیحات طرح ملی خادم از فعالیت‌ها، اقدامات و امدادرسانی‌های شبانه روزی اعضای هلال احمر در بحران برف اخیر قدردانی کرد و گفت: نور دارای بیشترین میزان بارندگی با میانگین ۱ متر و ۲۵ سانتیمتر بود و  با وجود این که  هلال احمر متولی اصلی مدیریت بحران نمی‌باشد ولی امدادرسانی‌های شبانه روزی از سوی این نهاد صورت گرفته است.

 

وی هلال احمر را  یک موسسه خیریه مردم نهاد بین المللی خواند و تصریح کرد: دایره خدمات  هلال احمر به مردم  معادل ۱۱ دستگاه اجرایی مانند ورزش و جوانان، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان تبلیغات، آتش  نشانی، اورژانس، فرهنگ و ارشاد اسلامی و …. است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور انبار امدادی هلال احمر را به عنوان  یکی از بهترین انبارها در سطح استان نام برد و  افزود : انبار امدادی هلال احمر نور در سطح استان رتبه اول را از نظر تجهیزات داراست.

 


این مسئول همچنین از  اصحاب رسانه خواستار اطلاع رسانی در خصوص مرکز فیزیوتراپی هلال احمر به  مردم  شد و افزود: به گفته کارشناسان  دانشگاه علوم پزشکی ساری، این مرکز بهترین مرکز فیزیوتراپی از نظر فضا به محسوب می‌شود که با دستگاه‌های به روز، مجهز و نیروهای مجرب و متخصص به صورت دولتی به مردم خدمات می‌دهد و قرارداد این مرکز با  بیمه‌های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است اما اکثر مردم  شهرستان از  وجود این  مرکز مطلع نیستند.

 

 

 

 

خیابانی در پایان از اجرای طرح خانه هلال در روستاها خبر داد و افزود: این طرح با هدف مدیریت  بحران روستاها توسط  گروه امداد و نجات و داوطلبان هلال احمر در راستای امری خیرخواهانه انجام می‌شود.

 

 

  وی از استقبال و همکاری تعداد اندک دهیاران در روستاها انتقاد کرد و یادآورشد: این طرح همچنان ادامه دارد و روستاها باید مشارکت بیشتری با هلال احمر داشته باشند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو