زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

دکتر شمسی پور ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نور گفت:علائم بیماری آنفلوآنزا در پرندگان  نامعلوم است و تلفات به صورت ناگهانی در طیور بومی و  صنعتی رخ می دهد
وی  دوره نهفتگی این  بیماری را ۵ روز تا ۲ هفته برشمرد و بیشترین مقدار انتشار و پخش این بیماری در همین دو هفته  اول اتفاق می افتد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نور  تصریح کرد: اهمیت گزارش بموقع  مردم  به دامپزشکی  و بررسی و شناسایی سریع و  زود هنگام  توسط تیم دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که در پرندگان  آبزی و غیرآبزی علائم کمتری مشاهده می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شیوه انتقال  این  بیماری از پرندگان به انسان از طریق تماس نزدیک با پرنده ها و لاشه های  آلوده  می باشد،به همین سبب دکتر شمسی پور از  مردم خواست تا  در صورت  مشاهده تلفات  سریعاً با رعایت مسائل  بهداشتی  و استفاده از ماسک و دستکش آن را  دفن کنند و پس از دفن نیز دستها و لباس ها  شستشو و ضدعفونی گردند.
شمسی پور گفت: با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارهای صورت گرفته از سوی شهرداری ها، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان ، همچنان شاهد عرضه پرندگان زنده و مرغ های کشتاری در سطح بازار استان و  شهرستان  نور می باشیم .
وی از  مقامات مسئول خواست تا هرچه زودتر در خصوص  واحدهای غیرمجاز پرورش طیور تعیین تکلیف گردد و اگر واجد شرایط دریافت  اخذ پروانه هستند پروانه را اخذ و در غیراینصورت از فعالیت آنها جلوگیری شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نور در پایان اضافه کرد: در شهرستان نور از  آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده است اما این  مسئله نافی رعایت نکات بهداشتی  و هشدارهای داده شده نیست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو