زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۵ -

حمله سعودی ها به یمن به وسیله بمب های خوشه ای و فسفری

همزمان با حملات سنگین متجاوزان سعودی به مردم بی دفاع یمن، نیروهای یمنی نیز هشت مزدور سعودی را در استان الجوف به هلاکت رساندند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از المسیره، متجاوزان سعودی در حملات وحشیانه و ددمنشانه خود به مردم بی دفاع و مظلوم یمن حد و مرز نمی شناسند.

در همین راستا، جنگنده های سعودی از صبح امروز پنجشنبه به همراه یگان دریایی عربستان، با حدود ۴۳ بمب فسفری و خوشه ای سلسله کوه های العمری در ذباب واقع در استان تعز را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن نیز مواضع مزدوران سعودی را در منطقه صبرین واقع در استان الجوف هدف حملات توپخانه ای قرار دادند که منجر به کشته شدن هشت مزدور و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

گفتنی است، اخیرا روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به قلم جان استون اعلام کرد: وزارت دفاع انگلیس اذعان کرده است که این کشور طی یک قرارداد تسلیحاتی که تاریخ آن به دوران نخست وزیری مارگارت تاچر باز می گردد، ۵۰۰ بمب خوشه ای به عربستان سعودی صادر کرد.

پیش از این نیز العسیری سخنگوی ائتلاف متجاوزان در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض دیده بان حقوق بشر به استفاده از بمب های خوشه ای نوع CBU-۱۰۵ در یمن از سوی عربستان با تایید استفاده از این نوع بمب ها گفت: کشورش از این بمب ها برای هدف قرار دادن تجهیزات نظامی استفاده کرده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو