زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۵ -

در برنامه ششم توسعه هیچ بندی درباره توسعه سیاسی وجود ندارد

دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره به ضرورت ارائه لایحه ای از سوی دولت برای تعیین اختیارات و جایگاه احزاب گفت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه حتی یک بند درباره توسعه سیاسی وجود ندارد.

به گزارش سرای نور؛ مصطفی کواکبیان صبح امروز در همایش فصلی خانه احزاب گفت: تفکر تحزب از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته اما با گذشت حدود ۳۷سال از انقلاب هنوز احزاب جایگاه مطلوبی در کشور ندارند.

وی افزود: از وزیر کشور درخواست داریم اگر قرار است لایحه جامع انتخابات به تصویب رسیده و راهی مجلس شود باید جایگاه احزاب در آن لایحه دیده شود و اینگونه نباشد که احزاب فقط زینت المجالس باشند.

دبیر کل حزب مردم سالاری ادامه داد: ما در مجلس هستیم ولی مجلس محدودیت هایی دارد و دست ما بسته است که بخواهیم طرح بدهیم چرا که بار مالی دارد از این رو درخواست داریم دولت در این باره لایحه ارائه دهد.

وی با اشاره به داشتن انتخابات حزبی تصریح کرد: اگر قرار است لایحه ای از جانب دولت ارائه شود به احزاب نگاه جدی شود. در برنامه ششم توسعه حتی یک سطر به عنوان توسعه سیاسی نوشته نشده است البته ما بندی را اضافه کردیم که به جایگاه احزاب و اختصاص یارانه مربوط می شود که امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تصویب کند.

کواکبیان گفت: ما هنوز نمی دانیم سازوکار تشکیل هیات منصفه سیاسی چیست که بتوانیم از این طریق با کسانی که جرم سیاسی دارند یا حتی با نظام اسلامی مبارزه کرده براساس قانون عمل کنیم.

این نماینده مجلس افزود: باید یک قانون جامع برای احزاب تدوین شود تا ایرادات موجود بر طرف شود. براساس ماده ۱۰ احزاب دو نفر از خانه احزاب می توانند بدون رای بر عملکرد رئیس قوه قضائیه و یا رئیس دولت نظارت کنند که در جریان انجام اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام داده و در ستاد اقتصاد مقاومتی چه می کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو