زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۵ -

واکنش رئیس به غیبت دونده ها/ سازمان تیم های ملی تصمیم می گیرد

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: دعوت از غایبان رقابت های قهرمانی داخل سالن کشور تنها به نظر سازمان تیم های ملی بستگی دارد.

به گزارش سرای نور؛ مجید کیهانی در حاشیه مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره شهدای آتش نشان عنوان کرد: ۲۵۰ ورزشکار مرد و ۲۰۰ ورزشکار خانم در این مسابقات حضور دارند. ارزیابی اولیه ورزشکاران و ارائه فرصت به استانها و قهرمانانشان از اهداف اصلی ما در رقابت های داخل سالن کشور بود.

وی افزود: مسابقات در شرایط خوبی همچون سالهای گذشته پیگیری می شود و تلاش کردیم تا از نظر امکانات، عوامل اجرایی و دقت در برگزاری به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

کیهانی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود از ورزشکاران بین المللی نیز در این مسابقات استفاده می شد، گفت: برگزار کردن رقابت های بین المللی قطعا خوب است و یکی از عوامل توسعه این رشته محسوب می شود. ما در نظر داریم تا یک دوره رقابت های بین المللی داخل سالن در تهران و یک دوره مسابقات  فضای بازی در مشهد برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی در خصوص غیبت برخی از چهره های شاخص در این دوره از رقابت ها گفت: دعوت از این غایبان به تیم ملی تنها بستگی به سازمان تیم های ملی دارد. در این رقابت ها شرایط خوبی از نظر جوایز نقدی به قهرمانان و همچنین رکوردشکنان وجود داشت و این عامل انگیزه زیادی را ایجاد می کرد تا جایی که یک ورزشکار می توانست تا سقف ۵ میلیون هم جایزه بگیرد.

وی ادامه داد: البته برای غایبان حتما رقابتی تحت عنوان انتخابی تعیین می شود و کسی که بخواهد به مسابقات قهرمانی آسیا برود الزاما باید در رقابت های انتخابی شرکت کند.

کیهانی در خصوص قطع حقوق ملی پوشان و جایگزین آن به صورت پاداش عنوان کرد: در توان فدراسیون های ورزشی نیست که چنین حقوق هایی را پرداخت کند اما ما دو راهکار جایگزین را در نظر گرفتیم. برگزاری مسابقات جایزه بزرگ و رقابت های قهرمانی کشور و همچنین مسابقات لیگ باشگاهی از جمله مواردی است که می تواند با تامین جوایز انگیزه ورزشکاران را بالا ببرد. ازوزارت ورزش و جوانان و مدیران عامل باشگاهها نیزانتظار داریم تا کمک کنند در رشته های پایه و پرمدال تیم های باشگاهی از ورزشکاران حمایت کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو