زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

در نخستین مصاحبه خود در مقام رئیس جمهور آمریکا؛

ترامپ: از این پس ورود به آمریکا بسیار دشوار خواهد شد

«دونالد ترامپ» در نخستین مصاحبه خود در مقام رئیس جمهور آمریکا پیرامون موضوعات متعددی از جمله محدودیت پذیرش پناهجویان و ساخت دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا با مجری شبکه «اِی بی سی» گفتگو کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از شبکه خبری «اِی بی سی»، «دونالد ترامپ» در نخستین مصاحبه خود در مقام رئیس جمهور آمریکا پیرامون موضوعات متعددی از جمله صدور چندین دستور اجرایی طی هفته جاری شامل ساخت دیوار مرزی بین آمریکا- مکزیک،‌ لغو ممنوعیت زندانهای مخوف «سیا» در سراسر دنیا، اِعمال محدودیت در  پذیرش پناهجویان و ممنوعیت صدور روادید برای اتباع برخی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله ایران با «دیوید میور» مجری این شبکه خبری به گفتگو پرداخت.

ترامپ در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه تأمین هزینه های ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک و اینکه آیا وی پول مالیات دهندگان آمریکایی را صرف ساخت این دیوار خواهد کرد؛ گفت که «مذاکرات در اینباره را به زودی با [طرف مکزیکی] آغاز خواهد کرد و هزینه ساخت این دیوار توسط مکزیک  بازپرداخت خواهد شد…. اقدامی که هم به نفع آمریکا و هم به سود مکزیک است».

ترامپ در ادامه مدعی شد که «دولت آمریکا خواهان یک مکزیک باثبات و منسجم است و آنچه که از ورای مرزهای این کشور در حال ورود به آمریکاست، مورد پسند مقامات مکزیک نیز نیست و اینکه روابط دو کشور بهتر از گذشته خواهد شد».

ترامپ در خصوص زمان آغاز احداث این دیوار گفت که «احداث این دیوار مرزی به محض فراهم شدن امکانات مادی هر چه سریعتر آغاز خواهد شد که این مدت ظرف چند ماه آینده خواهد بود».

در ادامه مصاحبه، مجری شبکه اِی بی سی با اشاره به ادعاهای ترامپ در خصوص وجود میلیونها رأی غیرقانونی که احتمالاً بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ آمریکا بشمار می رود، خواستار توضیحات وی شد.ترامپ در پاسخ گفت که «اظهارات وی در نشستی که قرار بود محرمانه باشد، بیان شد؛ ولی دموکراتها این نشست را محرمانه ندانستند و جزئیات این نشست را در اختیار مطبوعات قرار دادند». وی همچینن اشاره کرد که تعدادی از این رأی دهندگان ثبت نام شده افراد متوفی، مهاجران غیرقانونی و یا ساکن در دو ایالت بودند.

ترامپ پس از این اظهارات، پیروزی خود در انتخابات را یکی از بزرگترین پیروزیهای انتخاباتی در آمریکا خواند،  زیرا بنا به ادعای وی در نقشه انتخاباتی، تمام ایالتها به نشانه پیروزی جمهوریخواهان به رنگ قرمز درآمده بود.

دیوید میور در ادامه مصاحبه از ترامپ در مورد گزارشی جدید در خصوص آمادگی وی برای لغو ممنوعیت زندانهای مخوف سازمان سیا در سراسر جهان- که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند-پرسید. ترامپ در پاسخ گفت که در آینده ای بسیار نزدیک در مورد آن سخن خواهد گرفت.

دیوید میور در این مصاحبه از ترامپ در خصوص دستور اجرایی برای تعلیق مهاجرت و اعمال محدودیت بر پذیرش پناهجویان سئوال کرد. یکی از این پرسشها، در خصوص اعمال محدودیت بر ورود مسلمانان به آمریکا بود.ترامپ مدعی شد که «این دستور اجرایی ارتباطی به ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا ندارد. بلکه مربوط به کشورهایی است که به عنوان خطر بزرگ تروریسم تلقی می شوند و اتباع آنها در حال ورود به آمریکا و ایجاد مشکلات فراوان برای آمریکا هستند؛ افرادی که بعضاً دارای انگیزه های شیطانی بوده و عضو داعش هستند».

ترامپ در ادامه با اشاره به پذیرش پناهجویان در اروپا به ویژه در آلمان و برخی دیگر از کشورهای این قاره مدعی شد که اروپا مرتکب اشتباه شده است و در آمریکا نیز «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» به همراه «جان کری» به دهها هزار نفر اجازه ورود به آمریکا را دادند.

دیوید میور در ادامه از ترامپ دلیل عدم ذکر نام برخی از کشورها از جمله افغانستان، پاکستان و عربستان سعودی در فهرست کشورهایی که صدور روادید برای اتباع آنها ممنوع شده است، را پرسید. ترامپ در پاسخ به این پرسش مدعی شد که برای این کشورها روند بازرسی بسیار فوق العاده درنظر گرفته خواهد شد به طوریکه از این پس، ورود به آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو