زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

۶ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ نجات ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، آخرین اقدامات در زمینه کمک رسانی به مردم متاثر از سیل و آبگرفتگی در مناطق مختلف کشور را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور؛ مرتضی سلیمی اعلام اینکه عملیات امداد و نجات از اول بهمن در مناطقی که دچار سیل و آبگرفتگی شده بودند، آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: ۶ استان هرمزگان، سیستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی، درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.

به گفته وی، ٢١ شهرستان جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، بشاگرد، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش، سرباز، سیب و سوران، منوجان، قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد، همچنان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

سلیمی در ادامه با اعلام اینکه امدادرسانی به ١٩١شهر و روستا انجام شده است، افزود: از اول تا صبح هشتم بهمن ۹۵، به ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از هموطنان گرفتار سیل و آبگرفتگی، امدادرسانی شده است.

وی از اسکان اضطراری ۶۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۷۳ دستگاه خودرو نیز در این مدت، از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.

سلیمی از تخلیه آب ۶۰ واحد مسکونی خبر داد و افزود: در مجموع هزار و ۲۲۲ نیروی امداد و نجات در قالب ۲۲۸ تیم ، در ماموریت ها حضور یافته اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به توزیع ۱۳۵۰ دستگاه چادر، ۴۵۸۰ تخته پتو، ۱۷۶۰ تخته موکت، ۱۳۵۰ شعله والور و فانوس، ٥٨٥٠ کیلوگرم نایلون، ۳۰۰ ست ظروف، ۲۳ هزار و ۳۰۰ قوطی کنسروجات، ۳۶۰۰ قرص، ۱۸۰۰ کیلوگرم برنج و…اشاره کرد و گفت: امدادرسانی در استان های سیستان، هرمزگان و کرمان ادامه دارد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو