زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

انفجار موجب تخریب یک ساختمان در قم شد/مشکل حضور مردم در محل حادثه

یک واحد مسکونی در قم به دلیل انفجار به صورت کامل تخریب شد و یک نفر هم در این حادثه جان خود را از دست داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص حادثه انفجار در یک واحد ساختمان در قم گفت: این حادثه عصر پنجشنبه ساعت ۱۶ و ۵۷۷ دقیقه در خیابان تولیددارو قم رخ داد که موجب تخریب کامل یک واحد مسکونی شد.

مهدی فراهانی با بیان اینکه عوامل اورژانس راس ساعت ۱۷ و ۰۱ دقیقه به محل حادثه رسیدند، عنوان کرد: براثر انفجار ساختمان مسکونی به‌صورت کامل و ساختمان مجاور به‌صورت ۴۵ درصد تخریب‌ شده است که بلافاصله عوامل آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ قم به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: پس از این تخریب عملیات رهاسازی با کمک عوامل خدوم آتش نشانی انجام و پس از رهاسازی از زیرآور عملیات احیا قلبی تنفسی بر روی یکی از مصدومان انجام شد، اما تلاش عوامل اورژانس ۱۱۵ بی فایده بود و در راه رسیدن به بیمارستان فوت کرد.

فراهانی ابراز داشت: همچنین در این حادثه یک مرد که دچار سوختگی ۳۵ درصد شده بود نیز پس از دریافت کمک‌های اولیه به بیمارستان اعزام شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: تخریب ساختمان و صدای حاصل از انفجار موجب شد تا دو نفر نیز به دلیل ترس و وحشت دچار عارضه قلبی شوند که آن دو نیز به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم در بروز چنین حوادثی به نیروهای امدادی کمک کنند و مانع خدمات رسانی نشوند گفت: در جریان حادثه پلاسکو فرهنگسازی در این خصوص انجام شد، اما متأسفانه در این حادثه بعضا مشاهده شد که برخی با حضور بی مورد در محل حادثه مشکلاتی را به بار آوردند که انتظار است در بروز چنین حوادثی مردم همکاری لازم را داشته باشند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو