زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

رزمایش بزرگ پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه بزودی اجرا می‌شود

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: در آینده نزدیک رزمایش بزرگ پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه اجرا می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از سپاه نیوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی سخنانی در یادواره ۱۶۰۰ شهید، ۲۲ سردار و ۵ شهید مدافع حرم شهرستان سبزوار اظهار داشت: مسئله مهم‌تر از گرامی‌داشت یاد شهدا این است که ما عمل کننده به راه و وصایای شهیدان باشیم که مهم‌ترین آن تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب است که این وفاداری و بیعت نیاز به آگاهی، شناخت راه و عمل به تکلیف دارد که اگر راه را خوب نشناسیم و به این تکالیف عمل نکنیم در واقع از خون شهدا پاسداری نکرده‌ایم.

حاجی‌زاده افزود: اگر ما از مسئولین نظام حمایت می‌کنیم این حمایت تا زمانی است که مسئولین حافظ دستاوردهای ولایت باشند و در خط ولی فقیه حرکت کنند.

وی با اشاره به برخی مقاطع در تاریخ ایران اظهار داشت: در دوران حکومت شاه سطان‌ حسین کشور دچار یک ذلت و شکست بود و ما دیدیم که حکومت وقت به دست محمود افغان شکست خورد چرا که شرایط را به درستی تشخیص نداد و به تکلیف خود عمل نکرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: اما در مقطعی دیگر وقتی ما راه امام خمینی را در پیش گرفتیم عزت و سربلندی نصیب‌مان شد و برای همین بود که چند ماه پس از پیروزی انقلاب تمام دنیای غرب و شرق به سرکردگی آمریکا و شوروی و کشورهای مرتجع عرب با تمام توان برای مقابله با این انقلاب به رژیم صدام کمک کردند.

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر تاریخ را بررسی کنیم در این جنگ و در همان روزهای اول با توجه به شرایط نابرابر و در صورت الگو قرار دادن روش‌های مادی ما باید تسلیم می‌شدیم اما این امام (ره) بود که راه دیگری را پیش‌روی ما گذاشت و فرمود چه بر دشمن غلبه پیدا کنیم و چه کشته شویم پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تمام پولی که برای اداره جنگ ۸ ساله خرج کردیم به اندازه یک سوم پولی بود که عربستان به رژیم صدام کمک کرد، افزود: کشورهای غربی کمک‌های فراوانی به رژیم بحث در تأمین سلاح و مهمات و پشتیبانی اطلاعاتی و جاسوسی به وسیله هواپیماهای آمریکایی کردند و این در حالی بود که ما در تحریم کامل بودیم.

این فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود ما در جنگ برای تأمین سیم خاردار هم مشکل داشتیم افسانه نیست بلکه واقعیت است اما امر ولایت بر ایستادگی و مقاومت بود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: حال این دو الگو پیش‌روی ما قرار دارد یکی الگوی شاه سلطان حسینی که تسلیم و ذلت را دیکته می‌کند و دیگری الگوی امام خمینی و مقام معظم رهبری که عزت، پیروزی و غلبه بر دشمن را به ما نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با طرح این سؤال که آیا ما امروز هم درگیر جنگ هستیم، تصریح کرد: ما در حال حاضر درگیر جنگ‌هایی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی،‌ سایبری و بخش‌های نیمه‌سخت هستیم شاید امروز درگیر جنگ سخت نباشیم اما جنگ در جبهه‌های دیگر شعله‌ور است.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه ناامن‌سازی پول‌های زیادی توسط آل سعود، برخی کشورهای منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا هزینه می‌شود که اگر درست عمل نکنیم شاهد حوادثی نظیر آنچه در ترکیه، سوریه و عراق رخ داد در کشورمان خواهیم بود.

حاجی‌زاده افزود: باید این سؤال را پرسید که چرا الگوی صحیح و درست به سایر بخش‌ها گسترش نمی‌یابد و چرا دشمنی آمریکا جدی گرفته نمی‌شود، چرا برخی فکر می‌کنند ملت ایران توان حل مشکلات خود را ندارد، چرا تصور می‌شود حل مشکل امروز کشور سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: ما آن دوران را با سربلندی طی کردیم و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان را نیز جدا نشد در صورتی که تا پیش از انقلاب در هر جنگی قطعه‌ای از سرزمین ایران جدا می‌شد.

وی افزود: تنها جنگی که با عزت اداره شد و به پیروزی ختم گردید همین جنگ تحمیلی ۸ ساله است بنابراین آیا این نمی‌تواند یک الگو باشد. چرا فکر می‌کنیم با روش‌های غربی می‌توان مشکلات را حل کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: امروز همه اقشار و گروه‌های سیاسی بر این باورند و ما بارها این را شنیده‌ایم که مشکل اقتصاد، اشتغال و بیکاری با تولید حل می‌شود؛ پس چرا با ذوق‌زدگی تمام به استقبال کالاهای خارجی می‌رویم که باعث تحقیر ملت ایران است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: ما منکر خرید کالای خارجی نیستیم آنچه نیاز کشور است باید بخریم اما ذوق‌زدگی و استقبال آنچنانی در مقابل دیدگان غرب معنا ندارد و باید این سؤال را پرسید چرا غرور یک ملت را به این شکل جریحه‌دار می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به عنوان یک کهنه‌سرباز به این نگاه اعتراض داریم و می‌گوییم باید از اقدامات جوانان و متخصصان در داخل کشور تجلیل شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک رزمایش بزرگ پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه اجرا می‌شود و در این رزمایش تقریباً تمام سامانه‌های پدافندی اعم از رادار، فرماندهی و مرکز کنترل و تجهیزات موشکی زمین به هوا توسط همین متخصصین و نخبگان ایرانی ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: ما از این دست اقدامات بسیار زیاد داریم و اگر قرار است روزی را برای شکرگزاری اختصاص دهیم باید همین خودکفایی در حوزه پدافند را انتخاب کنیم.

حاجی‌زاده تأکید کرد: اقدامات در حوزه پدافندی صدها برابر سخت‌تر از حوزه موشک‌های زمین به زمین و فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: ما اگر می‌خواهیم در این جبهه‌ها پیروز باشیم باید دست به دست هم دهیم و مسئولین نیز از این الگوهای موفق استفاده کنند.

سردار حاجی‌زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آتش‌نشان در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در این حادثه علی‌رغم همه ناراحتی‌ها و خسارات مردم صحنه‌های زیبایی را دیدند که همدلی با افراد خسارت دیده و ایثار آتش‌نشانان که برگرفته از همان ایثار زمان جنگ است یکی از مهم‌ترین آنها بود.

وی در پایان افزود: اگر چه مردم ما با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما همیشه در میدان دفاع از نظام حضور دارند.
منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو