زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

فیلم فجر با «آبی کم‌رنگ» کلید می‌خورد/ آغاز جشنواره با یک مستند

نمایش فیلم های سی و پنجمین جشنواره فجر در برج میلاد از ۱۰ بهمن با مستند «آبی کم رنگ» ساخته آرش لاهوتی آغاز می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ۹ بهمن ماه برگزار می‌شود و نمایش فیلم ها در کاخ رسانه‌ها (برج میلاد) از ساعت ۱۳:۳۰ روز یکشنبه ۱۰ بهمن با فیلم مستند «آبی کم رنگ» شروع خواهد شد.

مستند «آبی کم رنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور یافت و برنده سه جایزه از جشنواره «سینما حقیقت» شامل تندیس بهترین مستند بخش بین الملل، تندیس بهترین مستند بلند بخش آوینی و تندیس بهترین تدوینگر شد.

این مستند به بیان زندگی ۴ جانباز اعصاب و روان در یکی از بیمارستان‌های روان‌پزشکی تهران می‌پردازد. این جانبازان که در جنگ تحمیلی ایران و عراق مجروح شده‌اند، سال‌های بسیاری است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

برای ورود به بیمارستان و کسب اجازه فیلمبرداری هشت ماه زمان صرف شده است و در نهایت به تیم سه نفره‌ای شامل فیلمبردار، صدابردار و کارگردان اجازه ورود و فیلمبرداری داده شد. در نهایت از مرحله تحقیق و پژوهش که همزمان با دریافت مجوز انجام می‌شد تا مونتاژ نهایی فیلم، یک سال و هشت ماه زمان طی شد.

آرش لاهوتی کارگردان مستند «راننده و روباه» برنده ۱۰ جایزه از جشنواره های معتبر دنیا و برگزیده بیش از ۳۵ جشنواره فیلم بین المللی است.

این دوره از جشنواره فیلم فجر نسبت به سال های گذشته ۲ روز زودتر شروع شد و با حاشیه هایی از جمله راه پیدا نکردن بعضی از فیلم ها همراه شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو