زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

امام جمعه موقت نور:

دهه فجر تحول عظیمی در کل جهان بود

امام جمعه موقت شهر نور گفت: دهه فجر تحول عظیمی در کل جهان بود زیرا انگیزه انقلاب اسلامی با انگیزه در کشورهای دیگر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت الاسلام سید مطلب موسوی امام جمعه موقت شهر نور با اشاره به رعایت تقوا اظهار کرد: قرآن همه بندگان خدا را به موازین دینی و تقوا که به نفع همه بشر است دعوت می‌کند و عاقبت همه انسان‌ها زمانی ختم به خیر می‌شود که آغاز و پایان آن با تقوا باشد.

وی گفت: قرآن می‌فرماید، خداوند به انسان‌های با تقوا نیرویی عطا می‌کند تا حق را از باطل تشخیص دهند و نیز گناهان انسان‌های با تقوا مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت نور با اشاره به سخنان امام صادق به فرزندش افزود: هرکس اسرار مردم را فاش کند یقیناً زمانی مردم از اسرار او آگاه می‌شوند و هرکس در جایگاه شبه‌دار و محل تهمت وارد شود آبروی خود را می‌ریزد و خودش را تحقیر می‌کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) یاد آور شد: حضرت زینب (س) فرزند فاطمه زهرا(س) و علی (ع) است که در کودکی از وجود مادر محروم شد و یک سال پس از واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت.

وی در مورد مقام علمی حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: مقام علمی حضرت زینب آنقدرزیاد بوده که علی (ع) او را برای پاسخ‌گویی مسائل دینی و اخلاقی انتخاب کردند.

امام جمعه موقت نور با تبریک روز پرستار تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند: اگر کسی از مریضی پرستاری کند و غذایی که خواسته را به او برساند، خداوند او را از میوه‌ها ونعمت‌های بهشتی بهره‌مند می‌کند.

موسوی با اشاره به ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر خاطرنشان کرد: دهه فجر نه تنها در ایران بلکه در جهان تحول عظیمی صورت گرفته است،دهه فجر از ۱۲ بهمن ۵۷ با ورود مقدس امام (ره) به کشور اسلامی آغاز و تا ۲۲ بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.

وی گفت: انگیزه انقلاب اسلامی با انگیزه در کشورهای دیگر متفاوت است زیرا انقلاب اسلامی دارای انگیزه‌ای متکی بر فرهنگ ناب محمدی، زدودن ظلم، ستم، فساد و منکرات و احیای فرهنگ دینی است و هدف امام (ره) نیز همین بوده است که در سال ۵۷ محقق شد.

امام جمعه موقت نور تصریح کرد: این انقلاب با رهبری امام (ره) و ایثارگری همه مردم به ثمر رسید که در آن مرز بندی وجود ندارد و امیدواریم خداوند شر دشمنان انقلاب، دین، نهضت و نظام اسلامی و مردم ایران را از کشور دور کند و نقشه شوم آنها را به خودشان برگرداند.

وی در پایان یادآورشد: مردم ایران اسلامی هرساله به پاس زحمات امام (ره) و ایثارگری‌های مردم و شهدا این دهه را گرامی می‌دارند.

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو