زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

این خبر بروزرسانی می شود:

عبور و مرور در خیابان جمهوری از فردا عادی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: عبور و مرور وسایل نقلیه در خیابان جمهوری، از صبح شنبه نهم بهمن ۹۵، به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش سرای نور؛ حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان صبح پنج شنبه ۳۰ دی ماه ۹۵ رخ داد که بر اثر آن تعدادی از آتش نشانان و هموطنان زیر آوار ماندند و جان باختند.

تشییع شهدا بعد از نتایج آزمایش ها

جلال ملکی سخنگوی بحران ساختمان پلاسکو گفت: مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان بعد از اعلام نتایج آزمایش ها برگزار می شود.

وی افزود: بررسی ها برای مشخص شدن دلایل یافت نشدن پیکر شهروندان ادامه دارد.

عملیات آوار برداری پایان یافت

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: آوار برداری  و جستجو در محل حادثه پلاسکو پس از ۹ روز تلاش شبانه روزی به اتمام رسید

دیوارکشی خرابه های پلاسکو

با دستور مقام قضائی حاضر در محل ، عملیات دیوارکشی در مقابل خرابه‌های پلاسکو آغاز شد.

همچنین، محدودیت های ترافیکی محدوده پلاسکو از فردا رفع خواهد شد.

۹ پیکر شناسایی شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از مجموع ۱۹ پیکر تحویل شده به پزشکی قانونی (۴ غیر آتش نشان و ۱۵ آتش نشان) تاکنون ۹ پیکر شناسایی شده است.

دکتر مسعود قادی پاشا افزود: تاکنون پیکر سه غیر آتش نشان و شش آتش نشان شناسایی شده است و تلاش برای شناسایی دیگر پیکرها به طور شبانه روزی ادامه دارد.

وی گفت: تعدادی از این پیکرها قابل تشخیص نیست و شناسایی فقط باید از طریق DNA صورت گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: به احتمال بسیار زیاد امشب چند پیکر دیگر تعیین هویت خواهد شد.

ورودی پلاسکو باز شد

دقایقی پیش با برداشتن کامل آوارها، ورودی پلاسکو که مسدود بود باز شد. آوار برداری در طبقه منفی دو در حال اتمام است و تنها در بخش پشتی ساختمان حجم اندکی کار باقی مانده که پیش بینی می شود تا ساعت ۵ بعد از ظهر به اتمام برسد

مراسم بدرقه شهدای آتش نشان

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طی مراسمی با حضور عموم شهروندان تهران، شهدای آتش نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) بدرقه می شوند. همچنین در خصوص شهروندان غیر از آتش نشان، تمامی خدمات دفن بر عهده شهرداری خواهد بود.

ساعت ۵ بعد از ظهر عملیات آواربرداری به پایان می رسد

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در محل حادثه پلاسکو گفت: تا ساعت ۵ بعد از ظهر جمعه اکیپ جستجوگران همراه تیم عملیاتی آوار برداری هستند. نخاله هایی که از محل حادثه به ۵ کیلومتری منتقل شد مجددا  مورد بررسی قرار می گیرد و  از ساعت ۵ پاکسازی کامل خیابان جمهوری انجام می شود.

مراجعه ۱۰۹۰ نفر برای بیمه بیکاری پلاسکو

حاتم شاه کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مراجعه ۱۰۹۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: کارگران فاقد سابقه بیمه نیز، به مدت چهار ماه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

بیل های مکانیکی به طبقات منفی یک و دو رسیدند

بیل های مکانیکی به طبقات منفی یک و دو رسیده اند. با وجود بارش باران سرعت عملیات آواربرداری کاسته نشده است و سگ های جستجو گر در حال عملیات برای شناسایی بازماندگان احتمالی زیرآوار هستند.

روایت فرمانده آتش نشانان

فرمانده جمعی از آتش نشانان حادثه پلاسکو گفت: در صحنه تفحص قبل از اینکه نفرات خود را خارج کنم خودم از پاساژ کویتی‌ها چند شهروند عادی را بیرون آوردم. چند روز کار کردیم. دیروز به یکی از شهدا برخوردم پای او گیر کرده بود هر کاری کردیم نتوانستیم آهن ‌ها را کنار بزنیم. زیر پای آتش‌نشان ایستادم و گفتم خواهش می‌کنم پای خود را به من بده و بیرون بیا، پای او را راحت بیرون آوردم. به همه خانواده‌های این عزیزان می‌گویم صبور باشید راه ما ادامه دارد. این شغل ما است که ادامه دارد. همه می‌دانیم این شغل چه خطراتی دارد اما این شغل خدایی و ایثارگری است پوشیدن لباس آتش‌نشانی لیاقت می‌خواهد.

زمان تشییع شهدا بزودی اعلام می شود

شهرام گیل آبادی مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران اعلام کرد: در خصوص زمان تششیع پیکر شهدای آتش نشان تصمیم گیری شده است و بزودی زمان قطعی را اعلام می کنیم

رقم دیه آتش‌نشانان پلاسکو

با توجه به اینکه آتش نشانان مشمول بیمه مسئولیت سازمان آتش نشانی هستند قرار است به خانواده هر یک از آتش نشانان شهید معادل یک دیه کامل (۱۹۲ میلیون تومان) پرداخت شود. همچنین میزان بیمه عمر آتش نشانان ۷۵ میلیون تومان و میزان بیمه حوادث آنها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که به نظر می رسد با توجه به گستردگی عظیم این حادثه سقف این رقم برای آتش نشانانی که به شهادت رسیدند، در نظر گرفته شود.

سوءاستفاده از احساسات مردم

برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از احساسات پاک شهروندان و بنام سازمان آتش نشانی اقدام به اخاذی از طریق اعلام شماره حساب در فضای مجازی برای دریافت کمک های شهروندان در خصوص حادثه پلاسکو کرده اند. در حالی که سازمان آتش نشانی هیچگونه درخواستی در این مورد نداشته و تنها مراجع رسمی اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی سایت سازمان به آدرس www.۱۲۵.ir و کانال تلگرام TFD۱۲۵ است.

در صورت برخورد با اینگونه موارد مراتب را به پلیس فتا اعلام نمایید.

زمان پایان آواربرداری

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن اشاره به برداشته شدن ۹۸ درصد آوار این ساختمان اعلام کرد: کار آواربرداری پلاسکو تا ظهر جمعه به پایان می‌رسد.

کامیون های حامل آوار حادثه پلاسکو ۱۶۰۵ بار برای جابه جایی آوار سرویس رفته اند.

آخرین آمار مصدومان پلاسکو

بر اساس اعلام اورژانس تهران، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو ۲۳۵ نفر گزارش شد. از میان این افراد، ۱۸۰ نفر در محل درمان شدند و ۵۵ نفر به بیمارستان منتقل گردیدند.

بر اساس همین گزارس، از ۵۵ مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند، دو آتش نشان به علت تنگی نفس و ترومای پا در بیمارستان بستری هستند.

علت اولیه حادثه پلاسکو اتصالی برق بود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین واکنش به علت اصلی وقوع حادثه ساختمان قدیمی پلاسکو گفت: علت اولیه این حادثه، اتصالی برق بود.

توصیه پلیس

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تشکر از مردم به خاطر همراهی با پلیس در روزهای عملیات امداد و نجات در محل حادثه پلاسکو، از شهروندان خواست همچنان از حضور در این محل خودداری کنند.

عملیات جستجو ادامه دارد

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، گفت: عملیات جستجو در محل حادثه پلاسکو تا پیدا کردن آخرین پیکر جان باختگان ادامه دارد.

پیکر آخرین آتش نشان پیدا شد

پیکر آخرین آتش نشان شهید از زیر آوار پلاسکو خارج شد. به این ترتیب، تعداد شهدای آتش نشان با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید، به ۱۶ تن رسید.

توضیحات سرپرست دادسرای جنایی

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی با اعلام اینکه ۱۶ شهید آتش‌نشان داریم، گفت: اولویت با کشف اجساد جان‌باختگان این حادثه است و روش تشخیص هویت اجساد یافت‌شده هم آزمایش DNA است که به این صورت تشخیص هویت انجام خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: عملیات آواربرداری و جستجو تا آخرین لحظه ادامه پیدا خواهد کرد که اگر کوچکترین اثری از مفقودین وجود داشته باشد، کشف کنیم. در ضمن آوارها به مکان دیگری منتقل می‌شوند و ما در آن مکان نیز آوار جمع‌آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم که اگر احیاناً قطعه یا قطعاتی از اجساد در آن یافت شد، بررسی کنیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو