زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ -

امسال ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی می شود

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن،گفت: امسال برای بهسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صداوسیما، حمید رضا سهرابی گفت:براساس تصمیم دولت، به هر متقاضی بهسازی مسکن روستایی ۱۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و این سقف تسهیلات در روستاهای مناطق مرزی تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و پرداخت به متقاضیان آغاز شده است، افزود:استقرار در داخل بافت روستایی و رعایت ضوابط طرح هادی روستایی، دو الزام اصلی پرداخت تسهیلات به متقاضیان بهسازی مسکن روستایی است ضمن اینکه واحدهای مسکونی باید حتما کاربری مسکونی داشته باشد و کارشناسان بنیاد مسکن تا پایان مراحل کار در کنار روستاییان خواهد بود.

سهرابی اظهار داشت: به منظور تسهیل در روند پرداخت تسهیلات سفته زنجیره ای پیش بینی شده است به نحوی که هر سه متقاضی ضامن یکدیگر می‌شوند و هر کدام یک فقره وام دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز شد و تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده اند و طی سه سال گذشته حمایت دولت روند بهسازی را تسریع کرد به طوری که طی سه سال و نیم گذشته ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شد و هم اکنون ۵۰ هزار واحد نیز در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن، افزود: به این ترتیب تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن روستایی از ۵ میلیون و ۴۰۰ واحد روستایی مقاومت سازی شده اند به عبارتی معادل ۴۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم شده اند و این اقدامات موجب شده است که تلفات و خسارات حادثه ها در روستاها کاهش یابد و براساس برنامه ششم تا پایان برنامه سالانه ۲۰۰ هزارواحد بهسازی می‌شوند و تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاومت سازی می‌شوند.

وی حمایت از مسکن معیشت محور را الویت اصلی بنیاد مسکن در بهسازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود : به طور سنتی در کنار هر واحد مسکن روستایی یک واحد دامی هم مستقر است بر این اساس با تفاهم نامه ای که بین معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن امضا شده است واحد دامی روستایی همراه با واحد مسکونی روستاییان بهسازی می‌شود.

سهرابی افزود: براساس شاخص های اقتصاد مقاومتی به ازای هر واحد مسکونی ۹۰ متری در روستا یک شغل مستقیم و به ازای هر دو واحد مسکونی یک شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود بنابراین با توجه به اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای بهسازی و مقاومت سازی مسکن روستایی در سالجاری حدود ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، حدود ۱۵ هزار نفر هم در بخش طراحی و نظارت مقاوم سازی مسکن روستایی را مشغول می‌شوند ضمن اینکه ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش هم در جامعه روستایی گردش می‌کند و این در تثبیت جمعیت هم نقش مهمی دارد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو