زمان انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ -

فرزند خانم ابتکار شاکی خصوصی دارد

معاون قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی هم داشته، شنیدم اعاده دادرسی خواستند.

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این مساله که فقط دو صفحه از رای پرونده بابک زنجانی به او ابلاغ شده است صحت دارد یا خیر، گفت:  از حکم پرونده که چقدر و چگونه بوده است خبر ندارم. معمولا رای زیاد نیست و گردش کار  پرونده طولانی است.

وی افزود: وکیل  و متهم از رای پرونده مطلع شدند و به آنها ابلاغ شده است گاهی اوقات رای طولانی است که معمولا آن را می خوانند و یادداشت بر می دارند.

محسنی اژه ای درباره برگرداندن وجوه در این پرونده گفت: پیوسته تلاش شده و می شود که باقی مانده وجهی که مانده برگردد آنها مدام در این زمینه نشست داشته و دارند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده فریدون و فساد بانک ملت و اینکه برخی می خواهند این موضوع را فساد انتخاباتی جلوه دهند؟  گفت: اسم نبرید زیرا اسم که می برید ما را در  معذوریت قانونی قرار می دهید.

وی افزود: مهم این است که ما با فساد مبارزه می کنیم و برخورد قوه قضاییه بدون تبعیض است، تا اتهامی متوجه کسی نباشد نمی توانیم او را تعقیب کنیم و هر وقت مستند و مدرکی پیدا کردیم می توانیم اقدام کنیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه برخورد جناحی و سیاسی در مبارزه با فساد نداشته باشیم، تصریح کرد: هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی کند و شاید این فرد از بستگان دیگری باشد، اما مهم این است که اگر تخلفی شد و جرمی بود و ثابت شد با او برخورد شود.

وی در خصوص فرد ذکر شده گفت: در برخی رسانه ها مسایلی مطرح شده که خلاف قانون است و اگر این فرد  شکایت کند انتشار دهنده و گوینده تحت تعقیب قرار می گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی هم داشته، شنیدم اعاده دادرسی خواستند.

محسنی اژه ای در پایان خاطرنشان کرد: پرونده تشکیل شده و دعوای شخصی بوده و فساد مالی و از ناحیه بیت المال نیست، خواهشا مسایل حقوقی را  با سیاسی خلط نکنید.

 

زمان انتشار: ۱۰ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو