زمان انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

مشکلات شهرک صنعتی چمستان به عنوان محور و مرکز اقتصادی شهرستان باید رفع شود+ تصاویر

فرماندار نور گفت:شهرک صنعتی چمستان به عنوان محور و مرکز اقتصادی شهرستان و شاید غرب مازندران است اما به علت مشکلات واحدهای تولیدی نتوانست این نقش را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، هادی خنجری در جلسه بررسی وضعیت شهرک صنعتی چمستان که با حضور مدیران استانی و شهرستانی و تولید کنندگان شهرک در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی برای رفع مشکلات شهرک صنعتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اما مشکلات شهرک صنعتی همچنان باقی مانده است.

 

 

وی با اشاره به شهرک صنعتی چمستان گفت: در سال ۱۳۷۱ اداره کل منابع طبیعی ۳۶ هکتار از اراضی ملی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان واگذار کرد و انتظار این بود که پس از واگذاری و پروانه بهره‌برداری، اسناد آن برای صاحبان واحدهای تولیدی صادر شود اما این اراضی مشاع و بخشی موقوفه بوده است که سند مالکیت برای مالکان صادر نشد.

 

 

 

فرماندار نور تصریح کرد: موقوفه مشکل اساسی شهرک صنعتی چمستان است که سبب شد تا این واحدها فعال نشوند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در این شهرک ۸۱ پلاک وجود دارد که ۴۹ واحد آن توانسته پروانه بهره برداری دریافت کند.

خنجری افزود: هم اکنون از ۴۹ واحد تولیدی ۳۲ واحد فعال و ۱۷ واحد آن غیر فعال است.

 

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولید شهرک چمستان یادآورشد: انتظارات ما که توقع واحدهای تولید فعال در شهرک‌های صنعتی است، تاکنون بر اساس منابع و ظرفیت‌ها نیز محقق نشده است.

 

 

 

 

 

 

فرماندار نور با اشاره به حضور مدیران استانی و شهرستانی در جلسه خواستار اجرایی شدن وعده‌ها و قول‌هایی است که در جلسه داده شد.

 

این مسئول اظهارکرد: شهرک صنعتی چمستان به عنوان محور و مرکز اقتصادی شهرستان و شاید غرب مازندران است اما به علت مشکلات واحدهای تولیدی نتوانست این نقش را ایفا کند.

خنجری خاطرنشان کرد: مشکل وقفی بودن شهرک صنعتی سبب شد تا تولید کنندگان در ترهین و دریافت تسهیلات دچار مشکل و حتی در قالب بسته اقتصاد مقاومتی برای تسهیلات نیز دچار چالش شدند.

وی گفت: فاضلاب شهرک و تصفیه خانه ظرفیت کافی را در گذشته نداشته و پاسخگوی شهرک صنعتی چمستان نیست و این معضل سبب رنج مردم در روستاهای اطراف شهرک و واحد های تولیدی است که با تمرکز بیشتر استان و حمایت مالی از تولید کنندگان می‌توان این مشکل را رفع کرد.

فرماندار نور تعویض لوله‌های آب شرب و عبور و مرور دام را از دیگر مشکلات تولید کنندگان و اهالی روستاییان اطراف شهرک بیان کرد و افزود: با همراهی می‌توان بخشی از مشکلات مردم و تولید کنندگان را مرتفع کرد.

 

 

 

 

 

علی اسماعیلی در این جلسه با تأکید بر رفع مشکلات شهرک صنعتی چمستان اظهارکرد: نخستین و بزرگ‌ترین مشکل شهرک صنعتی، اوقافی بودن آن است و اگر مشکلات واحد های تولیدی شهرک صنعتی حل نشود ظلم بزرگی به بنگاه‌های اقتصادی است زیرا ۴۶ واحد صنعتی و کارگران آن‌ها در شهرک صنعتی چمستان در خطر بیکاری و تعطیلی قرار دارند.

 

 

وی گفت: بیکاری و تعطیلی زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند و واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت نیاز به دریافت وام و تسهیلات دارند که این مشکل باید با همراهی مدیران استانی به صورت شرعی مرتفع شود.

 

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: با حضور اعضای کمیسیون مجلس در ۱۲ و ۱۳ اسفند به شهرستان‌های نور و محمودآباد مشکلات اقتصادی و تولیدکنندگان استان بررسی می‌شود.

 

 

وی گفت: در این جلسات استانی باید مشکلات و موضوعات اقتصادی استان مطرح و دسته بندی شود تا در جلسه کمیسیون اقتصادی بررسی و برای رفع مشکلات اقدام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو