زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

شرط ترخیص دارو از گمرک/ لزوم مقابله با جنجال های دارویی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: برخی وارد کنندگان دارو می خواهند بدون اخذ مجوز اولیه، داروهای ثبت نشده در کشور را که سلامت آنها قابل اطمینان نیست، وارد کنند.

به گزارش سرای نور؛ دکتر رسول دیناروند اظهارداشت: سازمان غذا و دارو با همراهی و همکاری گمرک ایران در سال جاری نسبت به ایجاد ارتباط الکترونیک برای تمامی فرآیندهای ترخیص فرآورده های سلامت که دارای مجوز قانونی قبلی باشند اقدام نموده و عملیات صدور مجوز به صورت خودکار در چند ساعت انجام می شود.

وی با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو بر اساس سیاست های ابلاغی حوزه سلامت، امکان صدور مجوز واردات به هر میزان دلخواه متقاضیان را به جهت حمایت از داروهای داخلی ندارد، تاکید کرد: بعضی از وارد کنندگان بدون اخذ مجوز اولیه داروهای ثبت نشده در کشور را که از نظر سلامت قابل اطمینان نیستند و یا ورود آنها به علت حمایت صنایع داروسازی داخلی محدود شده است، به گمرک وارد کرده و سعی دارند با جنجال رسانه ای و یا فشار مستقیم یا غیرمستقیم به مقامات و مسئولان کشور، آنها را ترخیص نمایند.

دیناروند گفت: سازمان غذا و دارو برای هر ماده اولیه دارویی یا داروی ساخته شده ای که تولید داخل ندارد و قبلا مراحل قانونی ثبت را طی کرده باشد، اخذ مجوزهای ترخیص را در کمتر از یک روز کاری انجام می دهد و در غیر این صورت با جدیت با اینگونه واردات مقابله می نماید.

منبع:مهز

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو