زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

ترامپ «گورساچ» را برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد

رئیس جمهوری آمریکا با معرفی یکی از قضات محافظه کارِ دولت فدرال برای احراز کرسی خالی مانده دیوان عالی ایالات متحده، راه را برای تصویب قوانینی که نقطه اختلاف وی با دموکرات ها است، باز کرد.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از بی بی سی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «نیل گورساچ» قاضی فدرال دادگاه تجدید نظر ایالت «کلرادو» را برای تصاحب کرسی که از مدت ها پیش در دیوان عالی ایالات متحده خالی مانده بود، معرفی کرد.

اگر مجلس سنا آمریکا، صلاحیت گورساچِ محافظه کار و وابسته به فرقه اوانجلیکال را برای تصاحب این سِمت تایید کند، با توجه به اینکه وزنه تصمیم گیری در دیوان عالی به نفع اکثریت جمهوریخواه سنگین خواهد شد؛ دست ترامپ برای اعمال نظر در مسائل حساسی چون سقط جنین، کنترل سلاح، مجازات اعدام و قانون آزادی های مذهبی که از موارد مورد اختلاف بین دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است؛ باز خواهد شد.

گفتنی است علیرغم تسلط جمهوریخواهان بر مجلس سنا، گرفتن رای تایید برای گورساچ ۴۹ ساله کار چندان آسانی نخواهد بود چرا که وی برای پیروزی در این آزمون، به حمایت ۶۰ نفر از یکصد عضوِ سنا نیاز دارد حال آنکه دموکرات ها تمایل چندانی به دفاع از وی ندارند به ویژه آنکه جمهوریخواهان سنا سال گذشته از بررسی گزینه پیشنهادی «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، برای تصاحب کرسی خالیِ دیوان عالی امتناع کردند.

با این حال ترامپ به هنگام معرفی گورساچ از وی به عنوان فردی هوشمند، با مهارت حقوقی فوق العاده، بی نهایت منضبط یاد کرد که از حمایتی فراحزبی برخوردار است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو