زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

صادرات گاز به عراق اجرایی می‌شود/گازرسانی به۴۰۰۰روستا تا پایان ۹۵

خرم‌آباد- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آغاز صادرات گاز به عراق با حضور روسای جمهور ایران و عراق گفت: تا پایان امسال ۴ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گزارش سرای نور؛ حمیدرضا عراقی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به اقداماتی که در حوزه گازرسانی در لرستان انجام شده است، اظهار داشت: این اقدامات به خاطر انسجام، وحدت و هماهنگی بین مسئولان استان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ اعلام کردم که شرکت ملی گاز ورشکسته است و به لحاظ مالی مشکلات فراوانی دارد، تصریح کرد: در سال ۹۲ اضطراب و نگرانی فراوانی در بحث تامین گاز کشور داشتیم.

برای گازرسانی از تجهیزات داخلی استفاده می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت افزود: با این وجود طی ۴ سال اخیر با برنامه ریزی صورت گرفته این نگرانی ها برطرف شده است.

عراقی با اشاره به اینکه الان در لرستان در بخش گازرسانی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود و این کار بزرگی است، گفت: تورم در کشور به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این حرف که می گویند در برجام کاری صورت نگرفته اشتباه است، تصریح کرد: قبل از برجام چندبرابر کالا وارد می کردیم و البته در حال حاضر برای گازرسانی از تجهیزات داخلی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت یادآور شد: در حال حاضر تاسیسات گاز را با یک سوم قیمت وارد می کنیم و محصول گاز را دو برابر می فروشیم.

عراقی با اشاره به اینکه امروز در ایران با اعتماد کامل و اشراف کامل گاز مصرف می شود، اظهار داشت: باوجود اینکه اسراف فراوانی در گاز داریم اما امروز مردم امنیت انرژی دارند و این اعتماد به امنیت انرژی کم نیست.

گاز رسانی به سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی ۳ برنامه داشتیم، تصریح کرد: صادرات گاز به عراق و پاکستان و گازرسانی به سیستان و بلوچستان ۳ برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه گاز بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه پروژه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است، افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان کار بزرگی است و اگر برنامه های اقتصادی نبود نمی توانستیم به این استان محروم گازرسانی کنیم.

عراقی با بیان اینکه این پروژه پیش از پایان سال، توسط رئیس جمهور افتتاح می شود، یادآور شد: این خط گازرسانی یک شاهکار بزرگ از نظر ریالی و بودجه و سرعت است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید گاز اضافه می شود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه صادرات گاز به عراق به زودی با حضور روسای جمهور دو کشور به مرحله اجرا می رسد، ادامه داد: سال گذشته پروژه گازرسانی به ۵ هزار روستا را شروع کردیم که در نهایت ۳۵۰۰ روستا گازرسانی شدند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت با بیان اینکه امسال نیز برای گازرسانی به ۵ هزار روستا برنامه ریزی کرده بودیم، تصریح کرد: تا پایان امسال ۴ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند.

عراقی افزود: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید گاز اضافه می شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو