زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

احداث ۱۵ کلینیک ویژه در مازندران/ نسبت پرستار به تخت ۱.۳ است

ساری - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۵ کلینیک ویژه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در استان احداث شده است.

 به گزارش سرای نور؛ علیرضا مردان شاهی  با اعلام اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت مهمی است که در دولت تدبیر و امید محقق شده، ابراز داشت: در طرح تحول نظام سلامت، پرداختی بیماران مشمول طرح، سه و نیم درصد و برای آن دسته از افراد وبیمارانی که اقدام به دریافت دفترچه نکردند، این پرداختی‌ها به ۷ درصد کاهش‌یافته است که مابقی هزینه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

دکتر مردان شاهی، رضایتمندی ۸۵ درصدی مردم در بخش‌های درمان سرپایی و بستری را از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درگذشته درمان سرپایی و حتی بستری در راهروهای بیمارستان و مراکز درمانی انجام می‌شد.

وی، در ادامه تمامی فعالیت‌هایی که در قالب بسته‌های تحول نظام سلامت در مازندران اجرا شد، را برشمرد، گفت: ساخت ۱۵ کلینیک ویژه با مساحت ۱۴ هزار متر در سطح استان که هفت مورد آن (با مساحت هریک ۵۰۰ متر)، در ایام دهه فجر و در شهرهای رامسر، نور، نوشهر، فریدون‌کنار، نکا، زیرآب و محمودآباد افتتاح می‌شود، یکی از اقداماتی است که در طرح تحول نظام سلامت اجراشده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: احداث ۸ بلوک زایمانی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر، توسعه اورژانس‌های بیمارستانی به مساحت بیش از چهار هزار متر و توسعه بخش‌های درمانی و تشخیصی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه نظام تحول سلامت بوده است.

دکتر مردان شاهی، با اشاره به اختصاص بیش از ۱۱۳ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی مازندران در حدود دو هزار و ۷۵۰ تخت دارد و درعین‌حال نسبت پرستار به تخت در استان ۱.۳ و بافاصله نزدیکی به استاندارد کشوری است ولی این استاندارد در کشورهای دیگر متفاوت است.

وی، از ساخت ۱۳ اورژانس در سطح استان خبر داد و گفت: برخی از این مراکز اورژانس همچون اورژانس بیمارستان امام ساری، بوعلی ساری، شهدای بهشهر و … افتتاح‌شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با تأکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها بایستی در مسیر سلامت مردم هزینه شود، اظهار کرد: سکته‌های قلبی شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر است که پس‌ازآن سوانح رانندگی و تصادفات و انواع سرطان‌ها در رده‌های بعدی علل مرگ‌ومیر در استان هستند بر این اساس برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از علل مذکور در قالب بسته تحول سلامت، اقداماتی اثربخش در مازندران انجام گرفت.

دکتر مردان شاهی، ادامه داد: تلفن ۲۴۷ برای آن دسته از بیمارانی که دچار سکته قلبی شدند تعریف شد و به‌محض تماس و انتقال بیمار به مراکز درمانی در کمترین زمان با حضور تیم متخصص اقدامات آنژیوگرافی و سپس آنژیوپلاستی بر روی افرادی که در ریسک سکته قلبی هستند، انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با اقدامات به‌موقعی که بر روی این بیماران انجام می‌گیرد ضمن جلوگیری از خطر مرگ و سکته‌های قلبی با عوارض شدید، حیاتی دوباره به این افراد بخشیده می‌شود که افراد زیادی با شرایط یادشده به بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری مراجعه می‌کنند که با اقدامات تیم درمان نجات می‌یابند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران، درباره شماره تماس ۷۲۴ گفت: با تماسی که با شماره مذکور گرفته می‌شود، افرادی که دچار سکته مغزی شدند با انتقال به مراکز درمان در کمترین زمان (با اقداماتی درمانی به‌موقع)، از انسداد خون در رگ و عوارض ناشی از سکته مغزی جلوگیری می‌شود.

دکتر مردان شاهی، بابیان اینکه در حوزه کاهش هزینه‌های سرطان هم اقدامات مؤثری در استان داشتیم، افزود: ساخت و راه‌اندازی مراکز جامع سرطان در برخی از شهرهای استان باهدف کاهش هزینه‌های درمان سرطان و غربالگری سرطان پستان و سرطان دستگاه گوارش از اقداماتی بود که در جهت جلوگیری از مرگ‌ومیر و پیشگیری از بیماری سرطان صورت گرفته است.

وی افزود: همراهان بیمار، می‌توانند تمامی داروها و تجهیزات درمان را در همان مرکز درمان و بیمارستان دولتی که بیمارشان بستری است، تهیه کنند؛ این‌ها خدماتی است که طرح تحول نظام سلامت به مردم ارائه کرده است و دولت در این طرح بار خرید تجهیزات و داروها را خود متقبل شده است.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو