زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

۱۵ نقل و انتقال بزرگ زمستان ۲۰۱۷

فصل نقل و انتقالات زمستانی سال 2017 شب گذشته به اتمام رسید. هرچند این انتقالات به اندازه انتقالات تابستانی پر سر و صدا و چندان جذاب نبود؛ اما می توان به 15 جابه جایی تقریبا مهم اشاره داشت.

به گزارش سرای نور؛ در نقل و انتقالات زمستانی شاهد چند جابه جایی گران قیمت و رکوردشکن نیز بودیم که همگی مربوط به انتقال ستاره ها به سوپرلیگ چین بودند. به طور مثال پیوستن ته وز به شانگهای شنهوا او را بالاتر از مسی و رونالدو از حیث دریافت حقوق قرار داد.

۱- کارلوس ته وز از بوکاجونیورز به شانگهای شنهوا پیوست و سالانه از این تیم ۴۰ میلیون یورو خالص حقوق دریافت می کند.

۲- پیوستن اسکار از چلسی به شانگهای اسپیگ با رقم ۶۱ میلیون یورو… اسکار که از ۲۰۱۲ برای چلسی بازی می کرد، با آمدن کونته به نیمکت ذخیره ها تبعید شد و سرانجام تصمیم گرفت به لیگ چین برود.

۳- انتقال ۴۰ میلیون یورویی دراکسلر از ولفسبورگ به پاری سن ژرمن…دراکسلر تابستان ۲۰۱۵ در انتقالی بحث بر انگیز از شالکه به ولفسبورگ پیوست اما اوضاع برای او و تیمش چندان خوب پیش نرفت. عدم کسب سهمیه اروپایی در فثل گذشته درنهایت سبب شد تا دراکسلر قید حضور در این تیم را زده و به پاری سن ژرمن بپیوندد.

۴- انتقال گابریل ژسوس از پالمیراس برزیل به سیتی با رقم ۳۲ میلیون یورو… ژسوس تابستان امسال کار انتقالش به سیتی تمام شده بود ولی پیوستن رسمی او به زمستان موکول شد.

۵- انتقال دیمیتری پایت از وستهام به مارسی با رقم ۳۰ میلیون یورو…پایت تابستان گذشته با وستهام پیوست و نقش چشمگیری در کسب سهمیه اروپایی این تیم ایفا کرد اما ماه گذشته در تصمیمی عجیب به مدیران باشگاه گفت که قصد ادامه حضور در وستهام را ندارد. بسیاری فکر می کردند که به سبب درخشش چشمگیر پایت در یورو ۲۰۱۶، او تابستان امسال به تیمی دیگر برود اما این امر در زمستان عملی شد.

۶- پیوستن دیپای از منچستریونایتد به لیون با رقم ۲۵ میلیون یورو…عمر حضور ممفیس دیپای در یونایتد یک سو سال نیم به طول انجامید. ستاره هلندی سال گذشته عملکرد خوبی نداشت و با مورینیو نیز اوضاع بد او تداوم داشت تا اینکه در نهایت تصمیم به جدایی اط شیاطین سرخ گرفت.

۷- انتقال ۵۰ میلیون یورویی اکسل ویتسل به تیانجین با رقم ۵۰ میلیون یورو…ستاره بلژیکی پیشنهاد وسوسه انگیز چینی ها را به یوونتوس ترجیح داد در حالیکه انتقال او به قهرمان ایتالیا قطعی به نظر می رسید.

۸- انتقال قرضی یووتیچ از اینتر به سویا… ستاره مونته نگرویی با انتقال از اینتر به سویا متحول شده و روزهای خوبش در سیتی و فیورنتینا را تداعی می کند.

۹- انتقال قرضی سیمونه زازا از یوونتوس به والنسیا… زازا نیم فصل ناموفقی در وستهام پشت سر گذاشت و سرانجام تصمیم به جدایی از این تیم گرفت.

۱۰- پیوستن ایوانوویچ از چلسی به زنیت با رقم ۵ میلیون یورو. ستاره با سابقه چلسی بعد از سالها کسب همه افتخارات با پیراهن آبی های لندن، با ورود کونته جایی در افکار سرمربی ایتالیایی چلسی نداشت و بیشتر روزهای فصل جاری را روی نیمکت نشست تا بالاخره تصمیم به مهاجرت به روسیه بگیرد.

 

۱۱- انتقال قرضی خسه از پاری سن ژرمن به لاس پالماس…خسه که محصول آکادمی فوتبال رئال است، پس از یک نیم فصل حضور ناموفق در پاری سن ژرمن به اسپانیا بازگشت.

۱۲- پیوستن پاتو از ویارئال به تیانجین با رقم ۱۸ میلیون یورو… پاتو یک سال پس از بازگشت دوباره به فوتبال اروپا و پوشیدن پیراهن چلسی و ویارئال، به پیشنهاد مالی بالای تیان جین پاسخ مثبت داد و به فوتبال آسیا آمد.

۱۳- انتقال قرضی دلوفئو از اورتون به میلان…او که محصول آکادمی فوتبال بارسلوناست، پس از دو دوره حضور قرضی در اورتون و سویا و به دلیل اینکه مورد توجه لوئیس انریکه قرار نگرفت، تابستان گذشته به صورت قطعی به اورتون پیوست اما با رسیدن پیشنهاد میلان تصمیم گرفت تجربه بازی در سری آ را نیز کسب کند.

۱۴- انتقال قرضی اوریانا از سلتا به والنسیا. ستاره شیلیایی پس از درگیری با مربی سلتا از فهرست این تیم کنار گذاشته شد و سرانجام شب گذشته به والنسیا قرض داده شد.

۱۵: پیوستن آدبایور به عنوان بازیکن آزاد به تیم استانبول باشاک شهیر… آدبایور فصل گذشته برای کریستال پالاس انگلیس بازی می کرد.

 

منبع:ورزش ۳

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو