زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

آثار تاریخی ایران ۱۶ اسفند به آلمان فرستاده می شود

مدیر موزه ملی ایران گفت: آثار تاریخی ایران روز ۱۶ اسفند ماه برای شرکت در یک نمایشگاه به آلمان ارسال می شود.

به گزارش سرای نور؛ جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران با بیان اینکه  آثار تاریخی ایران روز ۱۶ اسفند ماه برای شرکت در یک نمایشگاه به آلمان ارسال می شود  گفت: تا زمانی که هیات عالی مجوز را صادر نکند، فهرست آثار قطعی نمی شود.

وی درباره اینکه هر بار در اظهار نظرهای متفاوت، تعداد آثار ارسالی تغییر می کند گفت: ارسال آثار یک پروسه طولانی دارد. علت تفاوت در تعداد آثار به خاطر این است که هیات کارشناسی ممکن است اثری را قابل ارسال نداند. اگر تعداد ۴۰۰ شی به ۶۰۰ شی افزایش یابد یا برعکس چه اتفاقی می افتد؟ تعداد مهم نیست. ارزش آثار مهم است.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور نیز در گفتگویی  درباره تعداد نهایی آثار ارسالی گفت: تعداد دقیق آثار ارسالی هنوز نهایی نشده چون باید کارهای مجوز این لیست نهایی شود. این فهرست در اختیار مدیر موزه ملی ایران است. باید اول مجوز ارسال اشیا صادر شود.

وی بیان کرد: انتخاب کننده این آثار تنها موزه ملی ایران نیست بلکه برای آن کمیته ای تشکیل می شود و هیات کارشناسی این کار را انجام می دهند.

طالبیان درباره اینکه چه تعداد از این آثار از جنس طلا هستند گفت: در میان این اشیا طلا هم وجود دارد اما برخی از آثار طلا نیست اما ارزششان از طلا هم ممکن است بیشتر باشد.

پیش از این محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های کشور یک بار از ارسال ۱۰۰ شی و بار دیگر از ارسال ۴۰۰ شی تاریخی از ایران به آلمان برای شرکت در نمایشگاه آثار تاریخی با موضوع آب و صحرا خبر داده بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو