زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

بارش بی‌سابقه برف در استان بوشهر/ دمای هوا به زیر صفر رسید

بوشهر - بارش برف در استان بوشهر پدیده‌ای بی‌سابقه محسوب می‌شود و صبح امروز با کاهش دمای هوا، نقاط مختلف استان با بارش برف روبرو بود و ارتفاعات استان و برخی نقاط شهری و روستایی سفیدپوش شد.

به گزارش سرای نور؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت با ورود توده هوای سرد به استان و وزش شدید باد شمال غربی دمای هوا در غالب نقاط استان به طور محسوسی کاهش یافت.

مساعدی اضافه کرد: همچنین با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو علاوه بر بارش پراکنده باران به دلیل برودت هوا در برخی نقاط، ریزش برف نیز گزارش شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش باد شمال غربی طی امروز و فردا بر روی استان است.

وی ادامه داد: در این مدت خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از فردا به تدریج از سرعت وزش باد کاسته شود. همچنین روند کاهش دما طی امروز و امشب نیز تداوم خواهد یافت.

مساعدی در ارتباط با وضعیت دمایی استان نیز گفت: شهر جم با دمای کمینه صفر درجه سلسیوس کمترین مقدار دما و شهرهای دیر و عسلویه با دمای بیشینه ۱۷ درجه سلسیوس گرمترین شهر طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و قابل ذکر است در برخی نقاط استان دمای هوا به کمتر از صفر نیز رسیده است.

بارش اولین برف در بردخون

در پانزدهمین روز از بهمن مردم بردخون شاهد بارش برف بودند؛ اوائل صبح روز امروز جمعه پانزدهم  بهمن پس از اذان صبح درجه هوا تا نزدیک صفر درجه پیش رفت و بالاخره ساعت هفت صبح قطرات  کوچک برف شروع به بارش کرد.

مردم بردخون که از این وضعیت  شادمان و متعجب شده بودند با حضور در خیابان‌ها، ضمن شکرگذاری به  درگاه خداوند به همدیگر تبریک می‌گفتند و از بارش برف اظهار شادی کردند.

همزمان با ولادت حضرت زینب(س)مردم شهر بردخون و روستاهای اطراف بالاخره دقایقی برف را به  چشم دیدند. اکنون بارش برف پایان یافته اما دمای هوا به شدت کاهش یافته و سوز سردی می‌وزد که به همین دلیل خیابان‌ها و معابر خلوت است.

برف در دشتستان

نقاط مختلف شهرستان دشتستان به‌ویژه بخش‌های ارم و بوشکان از بامداد امروز شاهد بارش برف بود و بسیاری ا نقاط شهری و به‌ویژه کوه‌های این مناطق سفیدپوش شد.

بارش برف علاوه بر اینکه مردم این مناطق را خوشحال کرده است، نگرانی‌هایی را نیز برای کشاورزان ایجاد کرده است و ممکن است که سرما خساراتی را به محصولات کشاورزی وارد کند.

بارش برف در شهرستان دشتستان کم‌سابقه و نادر است.

کوه‌های شهرستان دشتی سفید پوش شد

مردم شهرستان دشتی برای اولین بار شاهد بارش برف بودند که خوشحالی مردم در پی داشت و آنها از این نعمت خداوند را شاکر بودند.

در سالی که شاهد بارش کم باران در سطح استان بوشهر و به تبع آن در شهرستان دشتی بودیم به حمد الله در چند روز اخیر باران خوب بارید که خوشحالی مردم و کشاورزان در پی داشت.

از بامداد امروز نیز با افت شدید دما شاهد بارش برف در سطح شهرستان و به خصوص شهر خورموج بودیم به طوری که کوه‌های شهرستان سفید پوش شد و مردم به سمت کوه‌ها در حرکت بودند.

پیش‌بینی می‌شود با کاهش شدید دما خساراتی نیز به کشاورزان وارد شود که می‌طلبد کشاورزان آمادگی و تمهیدات لازم در این خصوص داشته باشند و از خسارت به محصولات جلوگیری کنند.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو