زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

ایت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

عربستان اردوگاه تروریسم در جهان/رزمایش موشکی جلوه اقتدار ما است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عربستان اردوگاه تروریسم در جهان است و یک مشت جاهل تروریست پرور در آنجا حکومت می کنند، گفت: رزمایش موشکی جلوه اقتدار ما است و در جهان گرگ‌ها زندگی می کنیم.

به گزارش سرای نور؛  آیت الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اظهارداشت: دین ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی و آزادی ستیزی ۵ ماموریت رژیم سیاه ۵۷ ساله پهلوی بود.

وی افزود: انقلاب چراغ امیدی در جهان شد که می توانید با حکومت های طاغوتی در افتاده و آنها را بر اندازید و این ارمغان مهمی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به رسانه ها گفت: طوری حرف نزنید که مردم و آزادگان دنیا را ناامید کنید. نمی گویم ضعف ها را نگویید اما این را هم بگویید که روزی در این کشور دین ستیزی بود و هم پهلوی پدر و هم پسر مبارزه با دین جزو اهدافشان بود و با رفتن آنها انقلاب ناب محمدی حاکم شد.

وظیفه ما دمیدن روح امید در مردم است

خاتمی ادامه داد: وقتی نقاط ضعف را می گویید این را هم بگویید در ۵۷ سال مردم هیچکاره بودند و ساواک اسامی را به شاه می داد و شاه روی هر کدام خط نمی کشد نماینده بودند.

وی تصریح کرد: بیگانگان پیش از انقلاب همکاره بودند و هیچ پست نون و آب داری نبود که بی مشورت آمریکا داده شود و شما تا کنون در ۳۰ انتخابات شرکت کرده اید؛ این راهم بگویید چرا یکطرفه گفته شود. وقتی ضعف ها گفته می شود نقاط قوت را هم بگوییم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: وظیفه ما دمیدن روح امید در مردم با همه مشکلات و سختی که دارند، است. نتیجه بدگویی از دولت قبل جز اجماع مرکب دشمن نیست.

ایران ۳۸ سال است که پیام آمریکا را گرفته است

آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) زن قهرمان کربلا است. شخصیتی که کتاب ها در موردشان نوشته شده، اما همچنان حقش ادا نشده است. ایشان عصر عاشورا پرستار جان امام(ع) و امانت‌دار امامت بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران پرستاران را مظهر امید و آرامش در بحرانی ترین شرایط زندگی انسان ها برشمرد و گفت: بیماری حالت بحران است و این پرستاران هستند که در شرایط این چنینی خدمت می کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: فرمان به اصطلاح رئیس جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای هفت کشور مسلمان هنوز مسئله روز بوده و می بینید در دنیا چه خبر است؛ اعتراضی در خود آمریکا و کشورهای اروپایی در این مورد وجود دارد.

وی با بیان اینکه سخنگوی کاخ سفید گفته است که برخی پیام انتخابات آمریکا را نگرفته اند، افزود: ما به این سخنگو می گوییم اگر مرادتان ایران است، ایران ۳۸ سال است که پیام شما را گرفته است؛ پیام شما، پیام مبارزه با دین و اسلام است. پیام شما، پیام بسیار کهنه ای است و از روز ابتدای انقلاب با اسلام ناب محمدی حاکم در ایران در تضاد بودید و هستید.

عربستان اردوگاه تروریسم در جهان است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه عربستان که اردوگاه تروریسم در جهان است و یک مشت جاهل تروریست پرور در آنجا حکومت می کنند، هزاران آمریکایی در حکومت و زیرمجموعه های آنها در عربستان ترور شده اند، اما در این ۷ کشور یک آمریکایی ترور نشده است، خاطرنشان کرد: در کتاب اردوگاه تروریسم ۸۹ سند در رابطه با تروریست پروری عربستان آورده شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه اگر دیپلمات های ما می خواهند در عرصه های جهانی این موضوع را مطرح کنند کتابی که به تازگی منتشر شده را ببینند که اسناد بسیار خوبی دارد، گفت: آمریکا با اسلام آمریکایی میانه دارد و با این تروریست ها رفیق است و از آنها حمایت می کنید.

وی ادامه داد: پیام دوم آمریکا این است که شما برای انسانیت کمترین احترامی قائل نیستید؛ پایبند به قراردادهای خود نیستید و اهل شکم بوده اید و هستید. واکنش مردم ایران این است که مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمان های خود ایستاده ایم.

رزمایش موشکی جلوه اقتدار ما است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه خسته نشده ایم، اما شما را خسته می کنیم، اظهار کرد: از اول انقلاب رؤسای جمهور دموکرات آمدند و ناکام رفتند. رؤسای جمهور جمهوریخواه آمدند و ناکام رفتند، اما ایران اسلامی مثل سرو قامت کشیده ایستاده و ایستاده خواهد ماند؛ این پیام ملت بزرگ ما است.

آیت الله خاتمی رزمایش موشکی را پیام ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ما است ما در جهان گرگ‌ها زندگی می کنیم؛ مثل دولت استکباری آمریکا. در دنیای گرگ ها ما سلاح نداشته باشیم و آنها هر غلطی که دلشان می خواهد بکنند. هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: در برجام یک کلمه همانطور که مسئولین گفتند راجع به اینکه ما رزمایش موشکی نداشته باشیم، نیست. می گویند نقض برجام است؛ اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید، آن آمریکا است. تجدید تحریم ۱۰ ساله به تصریح مسئولین نظام ما نقض عهد صریح برجام بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو خاطرنشان کرد: آتش نشانان شهید استحقاق قهرمان ملی را دارند و عطر شهادت را دوباره در این کشور پراکندند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تمام مسئولین در این عرصه سنگ تمام گذاشتند، افزود: دولت محترم سنگ تمام گذاشت.

شهرداری و آتش نشانان سنگ تمام گذاشتند. از نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، هلال احمر، صدا و سیما و عزیزانی که ممکن است نامشان برده نشده باشد، تشکر می کنم که سنگ تمام گذاشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مردم ما هم گل کاشتند و تا شنیدند آتش گسترده است، از استان های دیگر خود را به تهران رساندند و برای خون دادن صف کشیدند.

رذیلانه ترین اقدام در طول عملیات پلاسکو نشر شایعات بود

آیت الله خاتمی با اشاره به تشییع جنازه آتش نشانان گفت: انصافا مردم شایسته ترین تجلیل را از این شهدا داشتند. پیام های مقام معظم رهبری خیلی کارگشا بود و هنوز عزیزان ما زیر آوار بودند و برخی دنبال مقصر می گشتند که آقا فرمودند بگذارید این عزیزان پیدا شوند و بعد بنشینید تحلیل کنید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم باید همدلی کنند و بافت های فرسوده تا دیر نشده است تجدید بنا شود، اظهار کرد: نگذارید در جای دیگری این حوادث تلخ پیش بیاید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران رذیلانه ترین اقدام در طول عملیات پلاسکو را نشر شایعات برشمرد و افزود: نشر اکاذیب در فضای مجازی با کمال بی رحمی صورت می گرفت و از آن استفاده ابزاری و جناحی از مسئله ای که باید به آن نگاه ملی داشت، می شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خاطرات زیادی از ایشان شنیده اید و بعد از این خواهید شنید؛ شخصیتی که تمام دغدغه اش انقلاب بود. مردم ما در تجلیل از آیت الله هاشمی سنگ تمام گذاشتند. مردم از عنصر سبقت در انقلاب تجلیل کردند و این یک ارزش است.

صحنه تشییع آیت الله هاشمی صحنه وحدت بود

وی افزود: در دوره ای که زندان و شکنجه بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی طراح مبارزه بود. مردم خادمان خود را دوست دارند و پست های کلیدی نظام خدمت ارزشمندی به مردم داشت. مردم به تکریم شخصیتی آمدند که رفیق پنجاه و نه ساله مقام معظم رهبری بود. مردم از شخصیتی تجلیل کردند که می گفت عشق من آقای خامنه ای است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به استکبارستیزی هاشمی رفسنجانی افزود: ایشان در عرصه هایی قهرمانانه مقابل دشمنان انقلاب ایستادند. خطبه های پرشور ایشان برای عدم کفایت سیاسی بنی صدر از یاد مردم نرفته است. صحنه تشییع آیت الله هاشمی صحنه وحدت بود و انتظار است بعضی ها این مانور وحدت را تبدیل به مانور تفرقه نکرده و استفاده ابزاری از آقای هاشمی رفسنجانی یعنی تبدیل مانور وحدت به مانور تفرقه.

وی گفت: همانطور که استفاده ابزاری از امام(ره) و مقام معظم رهبری غلط است، استفاده ابزاری از شخصیت های ملی این کشور ناخواسته، ضایع کردن آنها است. آنهایی که دوست آقای هاشمی هستند باید در مقابل این حرکات بایستند.

آیت الله خاتمی در پایان روز نیروی هوایی ارتش را تبریک گفت.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو