زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

دولت باید نسبت به حادثه پلاسکو پاسخگو باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر قوانین موجود اجازه پلمب یا ایمن سازی ساختمان را به شهرداری تهران داده بود، با یک متولی مواجه بودیم در حالی که امروز چندین وزرات خانه باید پاسخ گو باشند.

به گزارش سرای نور؛  محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان که جان خویش را فدای ملت ایران کردهاند، پیرامون نحوه رسیدگی به حادثه پلاسکو و حضور شهردار تهران عنوان کرد: متاسفانه همانطور که قالیباف شهردار تهران نیز اشاره کرد، مسئولین ما هیچ گاه به مسائل به صورت ساختاری نگاه نکرده اند و همین امر نیز موجب باز تکرار حوادث و اتفاقات به ویژه در حوزه شهری شده است.

وی افزود: در چند سال گذشته که مساله پاساژ  علاء الدین مطرح بوده با فشارهای بیرونی و حتی کشیده شدن ماجرا به شورای تامین استان شاهد یک روند فرسایشی برای ایمن سازی و تخریب طبقات انتهایی این ساختمان بوده ایم. چرا در ابتدای کار، برخی از نهادها و ضابطین قضایی جلوی فعالیت بسیاری از ساختمان های مشابه پلاسکو مانند آلمینیوم و علاء الدین را نمی گیرند و پس از وقوع حادثه همان ها مدعی و طلبکار می شوند!؟

وی یکی از دلایل مهم وقوع حوادثی مشابه پلاسکو را تداخل مسئولیت ها و چندگانگی مدیریتی دانسته و افزود: متاسفانه ما یک نظام یکپارچه شهری را در کلان شهری مانند تهران نداریم و همین امر موجب چندگانگی مدیریتی در هر یک از امور شده است. به شخصه اعتقاد دارم که مشکل ساختاری نظام شهری ما در مساله ناهمگونی مدیریتی متبلور شده است. تبلوری که باعث ایجاد دست اندازهای متعددی در روند ایمن سازی ساختمان های فرسوده شده است.

دامادی ادامه داد: شما در نظر بگیرید اگر قوانین موجود اجازه پلمب یا ایمن سازی ساختمان را به شهرداری تهران داده بود، با یک متولی و متصدی در این امر مواجه بودیم ولی در حال حاضر چندین وزارتخانه و حتی قوه قضائیه نیز در مقام پاسخگویی قرار گرفته اند.

منبه:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو