زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

اولین بار نیست که یک فرد بی‌تجربه ایران را تهدید می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اولین بار نیست که یک فرد بی‌تجربه ایران را تهدید می‌کند، گفت: حکومت جدید آمریکا متوجه خواهد شدکه تهدید ایران کارساز نیست.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با وزیر دفاع ارمنستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به  اقدامات دولت جدید آمریکا افزود:: آنچه حکومت جدید آمریکا برای مردم این کشور به ارمغان آورده به ضرر مردم آمریکا خواهد بود.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که مردم آمریکا نیز از افراط‌گرایی ترامپ راضی نیستن، تصریح کرد:  کسانی که تازه تجربه حکومت‌داری را شروع کرده‌اند از افرادی که در گذشته حاکم بودند بیاموزند، رجزخوانی بدون پشتوانه فایده‌ای نخواهد داشت و رئیس جمهور جدید آمریکا خود را ملعبه قرار ندهد.

ولایتی اظهار داشت:حکام جدید آمریکا از حکومت‌های گذشته آمریکا سوال کنند که در افغانستان چگونه شکست خوردند و در عراق چگونه دماغ‌شان به خاک مالیده شد.

وی با اشاره به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اجلاس اخیر آستانه نشان داد که ایران، روسیه و ترکیه می‌توانند بدون حضور آمریکا و کشورهای غربی مشکلات خود را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه این اولین بار نیست که یک فرد بی‌تجربه ایران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: حکومت جدید آمریکا نیز متوجه خواهد شد که تهدید ایران کارساز نیست و باید رجزخوانی‌های بی‌پشتوانه را تمام کند.

وی تاکید کرد:ایران قدرت اول منطقه است و ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی دارد و هیچ اعتنایی به تهدیدات آمریکایی‌ها نخواهد کرد، ایران برای دفاع از خود، از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیرد.

ولایتی همچنین درباره اظهارات مقامات آمریکایی با محوریت آزمایش‌های موشکی ایران گفت: موشک‌های آزمایش‌شده دفاعی است و ایران با قدرت به فعالیت  موشکی خود ادامه خواهد داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایران به رجزخوانی‌های مقامات آمریکایی بی‌اعتنایی می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ کار مثبتی در قبال ایران انجام نداده‌اند و در قضیه برجام نیز دولت سابق آمریکا بسیار بدعهدی کرد و هر روز یک تحریم اضافه کرد که مخالف روح برجام است.

ولایتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدهکارند و باید پاسخگوی اقدامات، بدعهدی‌ها و تهدیدات خود باشند.

وی تأکید کرد: ایران نشان داد که آمریکایی‌ها نمی‌توانند در برابر امواج بیداری کشورهای اسلامی مقابله کنند و تهدیدات آنها طبل توخالی است.

ولایتی در ابتدای دیدار با وزیر دفاع ارمنستان، ضمن خوشامدگویی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با میانجیگری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بازگشت تعاملات ایران و ارمنستان به سابقه تاریخی گذشته را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همکاری‌های ایران با ارمنستان و روسیه از نمونه‌های همکاری منطقه‌ای است که می‌تواند با قوت هر چه بیشتر ادامه یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از اینکه مسئله قره باغ روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان را با مشکلاتی روبرو ساخته خوشحال نیستیم و امیدواریم این مسئله به صورت منصفانه حل و فصل شود.

ولایتی تصریح کرد : باید در مورد نفوذ برخی عناصر بیگانه در این زمینه و در معادلات منطقه ای هوشیار باشیم چون از برخی دخالت‌های آنها در منطقه مطلع هستیم و باید مراقب باشیم در منطقه ما آتش افروزی نکنند.

وزیر دفاع جمهوری ارمنستان هم که دوشنبه ‌شب به دعوت رسمی همتای ایرانی خود در صدر یک هیات عالی رتبه دفاعی-نظامی به تهران سفر کرده است، در این دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و حجم همکاری‌های دو کشور و وجود چالش‌های مشترک بین ایران و ارمنستان را دلیل خوبی برای تعاملات تهران و ایروان دانست.

وی از سفر آتی نخست وزیر ارمنستان به ایران خبر داد.

سرکیسیان در روزهای اخیر با مسئولان عالی رتبه کشورمان پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرده و دیداری از مراکز نظامی کشورمان داشته است

منبه:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو