زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

سناریوهای افزایش تعرفه ورود کالاهای چینی به ایالات متحده

در صورتیکه «دونالد ترامپ» افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی را به داخل ایالات متحده را اجرایی کند، ضربه مهلکی به بدنه اقتصادی چین وارد خواهد شد.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از پایگاه خبری «یانهاپ»، برآوردها حکایت از آن دارد که به طور کلی افزایش فقط یک درصدی بر روی هزینه صادرات چین می تواند منجر به کاهش ۰.۹۳۳ درصدی صادرات این کشور شود.   در همین حال اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، مالیات واردات کالاهای چینی را ۱۵ درصد قرار دهد، در این صورت صادرات چین به ایالات متحده تقریبا ۴۳ میلیارد دلار کاهش پیدا می کند.

بر اساس آمارها، صادرات چین به آمریکا طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی، ۱۱.۲ درصد تنزل پیدا کرده است؛ این در حالی است که تعرفه وارات کالاهای چینی به داخل آمریکا در حال حاضر کمتر از ۳ درصد است.

همچنین اگر آمریکا تعرفه واردات کالاهای چینی را ۳۰ درصد قرار دهد، صادرات چین به ایالات متحده ۲۵.۱ درصد معادل ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا می کند و تعرفه ۴۵ درصدی، رقمی معادل ۱۴۹ میلیارد دلار را برای کاهش صادرات چین به آمریکا در پی خواهد داشت.

البته از سال ۲۰۰۷ میلادی، آمریکا به دلیل عدم توازن تجارت دو کشور، خواهان افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به داخل خاک خود است که این موضوع از زمان پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پررنگ تر شده است.

چین به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان به آمریکا است و میزان صادرات این کشور به آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۴۸۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

در همین حال، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اگر آمریکا افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی را در دستور کار خود قرار دهد، ضربه مهلکی به روند صادرات چین وارد خواهد کرد که این مساله بدون شک، بر روی تولید ناخالص داخلی چین تاثیر خواهد داشت؛ ضمن اینکه رشد ضعیف اقتصادی چین بر روی اقتصاد کره جنوبی اثر منفی می گذارد.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو