زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

رهبران صنعت مد جهان در برابر ترامپ سکوت اختیار کردند

در حالی که وضع قانون منع ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان با اعتراض گروه‌های مختلف روبه رو شده، رهبران صنعت جهانی مد ترجیح داده‌اند در این باره واکنشی نشان ندهند.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از هالیوود ریپورتر، با وجود این که نخستین اعتراض به سیاست‌های ترامپ با راهپیمایی زنان در آمریکا و بسیاری از نقاط جهان شروع شد، اما بزرگ‌ترین برندهای مد دربرابر فرمان ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند.

در حالی که پست‌های اینستاگرامی برندهای اصلی مد از جمله پابلیک اسکول، ۳.۱ فیلیپ لیام و استلا مک کارتنی از راهپیمایی‌های زنان حمایت کردند، اما در برابر اعتراض‌های وسیعی که به منع ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان شده، ترجیح داده‌اند ابراز نظری نکنند.

با وجود اعتراض وسیع هالیوودی‌ها در مراسم اهای جوایز بهترین بازیگران و نیز اعتراض وسیع سیلیکون ولی و تجارت‌های بزرگ آن منطقه از جمله سرگی برین از کمپانی گوگل تا ساتیا ندالا در میکروسافت و مارک زوکربرگ در فیس‌بوک و براین چسکی مدیر عامل ایربی‌ان‌بی، اما رهبران صنعت مد در پیوستن به این همسرایی اقدامی نکرده‌اند.

تاکنون تنها مارک پارکر مدیر عامل «نایک» بیانیه‌ای در این باره منتشر کرده و فرانسواز -هنری پینالت مدیرعامل کرینگ(Kering) به صورت غیرمستقیم فرمان ترامپ را در توییتر به چالش گرفته است. او تنها نوشته که برایش حفظ تنوع در این موسسه بسیار اهمیت دارد.

این در حالی است که در برابر این امر «تجارت مد» مقاله‌ای با عنوان «صنعت مد در برابر منع ورود مهاجران سکوت اختیار می‌کند» منتشر و رسما اعلام کرده در این باره اعلام موضعی ندارد.

به دنبال انتشار همین مقاله «کرینگ» موسسه‌ای در پاریس که از کمپانی‌های وابسته به گوچی، سن لوران، استلا مک کارتی و پوما  است حمایت نصفه نیمه خود را در این زمینه اعلام کرد. این در حالی است که همه این موسسات بر تنوع تاکید دارند و این را به ویژه در کمپین‌های تبلیغاتی خود و شوهای نمایش لباس مطرح می‌کنند.

در همین حال برنارد آرنولت مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین رقبای کرینگ یعنی «LVMH» با ترامپ در روز ۹ ژانویه دیدار و اعلام کرد به ریاست جمهوری او بسیار خوشبین است زیرا او قصد دارد تا مالیات‌ها و عوارض را کاهش دهد.

هیچ واکنشی از برندهای مطرح دیگری چون رالف لورن، کارولینا هررا یا اسکا دلا رنتا دیده نشده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو