زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

عنایتی: همه ایران هوادار استقلال باشند

مهاجم پیشین استقلال تهران امیدوار است در دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، تمام مردم ایران به حمایت از این تیم برابر السد قطر بپردازند.

 به گزارش سرای نور ؛رضا عنایتی  پیرامون آغاز فعالیت‌اش به‌عنوان مربی در کنار صمد مرفاوی، پیروزی مقابل ذوب‌آهن، بازی استقلال مقابل السد قطر و … صحبت کرد.
* برد مهمی برابر ذوب‌آهن به دست آوردید.
سه امتیازی از اصفهان گرفتیم که خیلی وقت بود خیلی از تیم‌ها آرزو داشتند برابر تیم خوب و منسجم ذوب‌آهن کسب کنند؛ در طول بازی سرتر از ذوب‌آهن بودیم و موقعیت‌های بسیار خوبی داشتیم؛ شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازی را خوب شروع کردیم و به پایان بردیم؛ قبل از گلزنی هم فرصت‌هایی داشتیم که تیرک دروازه مانع از گلزنی ما شد؛ سه امتیاز فوق‌العاده مهم گرفتیم؛ تیم ما به هماهنگی فکری و تاکتیکی رسیده و بچه‌های تیم نیز شرایط حساس را درک کردند تا به برتری برسیم.
* چه شد مربی صبا هم انتخاب شدید؟
طبق صحبت‌هایی که با مدیرعامل باشگاه انجام دادیم قرار شد از این به بعد اگر کاری از دستمان بربیاید انجام دهیم؛ برای موفقیت یک مجموعه همه باید کنار هم باشند؛ از من خواسته شد و بنده نیز اطاعت امر کردم تا ان‌شاالله به تیم هم کمک کنم و کارمان عملا از دیروز برابر ذوب‌آهن شروع شد.
* شروع کار کنار مرفاوی چطور است؟
من و آقای مرفاوی چندین سال است یکدیگر را می‌شناسیم و کاملا به خصوصیات و روحیات یکدیگر آشنایی داریم؛ مطمئنا دست به دست هم می‌دهیم تا شرایط خوبی رقم بزنیم و بتوانیم شرایط صبا را بهبود ببخشیم؛ مطمئن باشید هماهنگی خوبی بین ما خواهد بود.
* صبا عملکرد خوبی در نیم‌فصل دوم داشته است. با این شرایط فکر می‌کنید در لیگ برتر بمانید؟
۱۰۰ درصد، اصلا شک نکنید و قبلا هم این موضوع را گفته بودیم؛ همش نمی‌گوییم شانس اما برای موفقیت نیز باید کمی چاشنی شانس نیز کنار کار باشد که متاسفانه در نیم‌فصل اول این اتفاق نیفتاد و از طرف دیگر در سه، چهار بازی وحشتناک از مسئله داوری ضربه خوردیم؛ این مسائل موجب شد امتیازات زیادی از دست بدهیم؛ از طرف دیگر وقتی هم تیمی از نظر روحی و روانی شرایط بحرانی دارد زمان می‌برد به شرایط آرمانی برگردد؛ غیر از دیدار با سپاهان که بارها گفتیم بدترین نمایش ما بود و استحقاق شکست داشتیم، در مسابقات دیگر کمی شانس نداشتیم؛ با این حال نمی‌شود همه چیز را گردن شانس بیندازیم؛ برای موفقیت باید تلاش بیشتری انجام دهیم و اشتباه کمتری داشته باشیم.
بچه‌های ما فعل خواستن را صرف و عزمشان را جزم کردند تا ان‌شاالله بتوانند اتفاق خوبی رقم بزنند؛ دیروز هم نتیجه گرفتن ما شروع شد و امیدواریم این نتایج ادامه‌دار باشد.
* هفته آینده با سیاه جامگانی بازی دارید که رقیب صبا در پایین جدول است؛ این بازی را چطور می‌بینید؟
بازی فوق‌العاده حساس بوده و ۶ امتیازی با سیاه جامگان داریم که مستقیم با حریفمان است؛ این رقیب قابل احترام است ولی ما نیز چاره‌ای جز امتیاز گرفتن نداریم؛ باید در این هفته تلاش کنیم، تمرکز خود را بالاتر ببریم و در باد پیروزی مقابل ذوب‌آهن نباشیم چون هنوز اتفاقی برای ما نیفتاده است؛ برد خوبی کسب کردیم اما هنوز جایگاهمان در جدول تغییر نکرده و تا زمانی که در جدول بالا نرویم یعنی کاری انجام نداده‌ایم؛ فعلا عقب‌افتادگی‌های نیم‌فصل اول را جبران می‌کنیم و این مسابقه پیش رو برای ما اهمیت زیادی دارد و حیاتی است؛ علی رغم اینکه احترام زیادی برای تیم شهرم و مردم مشهد قائل هستم اما برای برد و کسب سه امتیاز وارد زمین می‌شویم.
* خریدهای صبا هم کمک زیادی به تیم کردند.
بازیکنانی جذب کردیم که دارای شخصیت فوتبالی، حقیقی و مهم‌تر از همه انسانی هستند؛ کسانی به صبا آمدند که از نظر فنی قابل احترام بوده و از نظر فهم تاکتیکی، تکنیکی و فن فوتبالی در سطح خوبی قرار دارند که این مسئله می‌تواند به صبا کمک کند؛ بازیکنان جدید نیز آمدند تا به تیم کمک کنند و اطمینان دارم این اتفاق می‌افتد.
* بازی استقلال با السد در پلی‌آف لیگ قهرمانان را چطور می‌بینید؟
بازیِ استقلال مقابل السد مسابقه‌ای ملی است و اصلا نباید به رنگ‌ها توجه کرد؛ از همه هواداران و مردم خوب کشورمان می‌خواهم از استقلال حمایت کنند؛ خود ما هم اگر تمرین نداشته باشیم ان‌شاالله به ورزشگاه خواهیم رفت تا حمایت کنیم و پیروزی خوبی به دست بیاید و استقلال نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شود؛ بالاخره بعد از سال‌ها که ذوب‌آهن به فینال آسیا رسید، امیدوار هستیم امسال هم دوباره این اتفاق بیفتد چون واقعا خسته شدیم آنقدر نتیجه نگرفتیم؛ همیشه می‌گوییم بهترین هستیم اما متاسفانه تیم‌های باشگاهی ما به فینال نمی‌رسند که ان‌شاالله به کمک یکدیگر یک تیم ایرانی به این موفقیت برسد.
* به نظر شما استقلال توانایی پیروزی برابر السد را دارد؟

نیروی جوان استقلال با تیم هماهنگ شدند و به علیرضا منصوریان و تیم کمک می‌کنند؛ امیدوار هستم روند خوب استقلال ادامه داشته باشد.

 

منبع:ورزش۳

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو