زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

فیلم مستند «فرزندان مریم باز نمی گردند؟» در دست تهیه و تولید است

فیلم مستند «فرزندان مریم باز نمی گردند؟» به کارگردانی عبدالرضا رشیدی با موضوع مشترکات فرهنگی ایران و ارمنستان و شهدای ارامنه در جنگ تحمیلی در دست تهیه و تولید است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،فیلم مستند «فرزندان مریم باز نمی گردند؟» به کارگردانی عبدالرضا رشیدی با موضوع مشترکات فرهنگی ایران و ارمنستان و شهدای ارامنه در جنگ تحمیلی با پروانه ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دست تهیه و تولید است که از تلویزیون ایران و ارمنستان پخش می‌شود.

 

 

عبدالرضا رشیدی در گفت و گو با سرای نور اظهارکرد: این اثر در بخش اول به مشترکات فرهنگی ایران و ارمنستان پرداخته و تصویربرداری مربوط به کشور ارمنستان با همکاری انجمن دوستی ایران-ارمنستان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان به اتمام رسید.

وی با تشکر از همکاری‌های مجید مشکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: با یاری این عزیزان و هماهنگی‌های لازم از دانشکده شرق شناسی دانشگاه دولتی ایروان، موزه نسخ خطی و مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان از مشترکات فرهنگی تصویربرداری شد.

 

 

 

کارگردان فیلم مستند «فرزندان مریم باز نمی گردند؟» در ادامه گفت: گارنیک گئورگیان استادیار دانشگاه دولتی ایروان در رشته شرق و ایران شناسی برای این فیلم مستند در مقابل دوربین به ایراد سخن پرداخت.

 

 

 

این کارگردان در خصوص تولید بخش دوم این فیلم گفت: بخش دوم مستند به حضور ارامنه در یاری رسانی به جبهه‌ها و شهدای ارامنه در دفاع مقدس می‌پردازد که از هفته دوم بهمن ماه در تهران و اردوگاه ارامنه «هایگاشن» تصویربرداری می‌شود.

 

 

رشیدی تصریح کرد: دکتر دماوندی رئیس انجمن دوستی ایران-ارمنستان و دکتر ولی کوزه گر کالجی پژوهشگر گروه مطالعات اوراسیا به عنوان کارشناس در این فیلم حضور دارند.

وی گفت: تاکنون هیچ حامی مالی نداشته‌ام و امیدوارم در ادامه این کار با کمک کسانی که می‌توانند حمایت مالی کنند، گوشه‌ای از دلاوری‌های شهدای اقلیت مسیحی کشورم را به نمایش دربیاورم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو