زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ -

فرانک لمپارد؛ ۲۱ سال افتخار

21 سال پیش بود که در یکی از فروم های اینترنتی، هواداران وستهام در حال بحث و جدل درباره کیفیت فرانک لمپارد، هافبک جوان تیمشان بودند.

به گزارش “ورزش سه”، هری ردنپ، سرمربی وقت وستهام در آن موقع می‌گفت که فرانک لمپارد روزی به یک هافبک بسیار بزرگ تبدیل می‌شد. به خاطر نسبت خانوادگی ردنپ و لمپارد (هری شوهرخاله فرانک است)، هواداران، سرمربی تیمشان را متهم می‌کردند که برای فرانک جوان اعمال نفوذ می‌کند تا او بیشتر بازی کند. با این حال پس از این همه سال، به همه ثابت شده که حق با ردنپ بود.

۱۳ سال پس از آن، لمپارد ۱۱ جام با چلسی کسب کرده بود و بابی تامبلینگ، کری دیکسون و دیدیه دروگبا را کنار زد و به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد؛ ۲۱۱ گل در ۴۲۹ بازی. یک آمار استثنایی برای یک هافبک. او قلب تیم چلسی پس از انقلاب رومن آبراموویچ در این تیم بود. کلودیو رانیری او را کشف کرد و به خدمت گرفت و تحت هدایت مورینیو به اوج فوتبالش رسید.

سال ۲۰۱۳ مورینیو راجع به لمپارد گفت:” وقتی به باشگاه ما آمد، کارنامه من را درخشان تر کرد. بیشتر ذهنم را تغییر داد تا اینکه بخواهد تغییراتی در تاکتیک هایم ایجاد کند.”پس از به ثمر رساندن ۳۰۰ گل برای تیم‌های باشگاهی و ملی، یک قهرمانی لیگ، ۳ قهرمانی لیگ برتر، ۴ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی جام اتحادیه، یک قهرمانی لیگ اروپا، لمپارد در نهایت کفش هایش را آویخت، همچنان در اوج.

منبع::ورزش۳

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو