زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ -

چلسی- آرسنال؛ و همچنان که زمان می گذرد

امروز در شرایطی آرسنال و چلسی به مصاف هم می روند که از زمان شکست سنگین چلسی در ماه سپتامبر در خانه آرسنال، اوضاع به کلی تغییر کرده است.​​​​​​​

به گزارش سرای نور؛  دیروز و زمانیکه از کونته در مورد شکست ۰-۳ دیدار رفت در امیرتیس پرسیده شد، او تاکید کرد که خیلی از مسائل نسبت به آن مقطع تغییر کرده و با بررسی روند ماه های اخیر، در می یابیم که دون آنتونیو به خوبی شرایط وخیم آبی های لندن را نسبت به فصل گذشته تغییر داده است.

حالا امروز در شرایطی این دیدار انجام می شود که نیمه آبی لندن ۹ امتیاز از نیمه قرمز بیشتر داشته و امید اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر به شمار می آید.

در ادامه ۷ تغییر بزرگ نسبت به دیدار رفت را بررسی خواهیم کرد؛

۱-تغییر سیستم از ۲-۴-۴ به ۳-۴-۳ با حضور کیهیل و لوییز

در نیمه اول دیدار رفت مدافعان چلسی به شدت مورد هجوم آرسنال قرار گرفتند و سانچس و والکات طی سه دقیقه ۲ بار دروازه کورتوا را باز کردند. البته این پایان کار نبود و قبل از سوت پایان نیمه اول اوزیل اختلاف را سه برابر کرد تا آرسنال نتیجه ای فراتر از تصور را به ثبت برساند

کلید نمایش ضعیف خط دفاعی چلسی در دیدار رفت، قرار گرفتن کیهیل و داوید لوییز در قلب خط دفاعی این تیم در آن دیدار بود و نتیجه نشان داد که محاسبات کونته در این رابطه غلط بوده است. از آن دیدار به بعد هرگز چلسی با سیستم ۲-۴-۴ به میدان نرفت.

۲- خداحافظی با براتیسلاو ایووانویچ بعد از نمایش فاجعه بار

در آن دیدار، آنتونیو کونته برای آخرین بار از براتیسلاو ایووانویچ در پست دفاع کناری استفاده کرد و نمایش کند و ضعیف وی سرمربی ایتالیایی را بر آن داشت که دیگر چنین اشتباهی را در مورد او مرتکب نشود.

دیدار رفت برابر آرسنال آخرین باری بود که این مدافع باتجربه در ترکیب ثابت چلسی در لیگ برتر قرار گرفت و چند روز پیش و در آخرین ساعات فصل نقل و انتقالات ژانویه، وی برای همیشه از چلسی جدا شد و به زنیت سن پطرزبورگ ملحق شد.

۳- تغییر عمده در آرایش خط میانی توپچی ها

در ترکیب ابتدایی آرسنال در آن دیدار، سانتی کازورلا و کوکولین در قلب خط میانی تیم ونگر برابر چلسی قرار گرفتند و گرانیت ژاکا، هافبک سوییسی آرسنال نیز به علت مصدومیت، قبل از پایان ۴۵ دقیقه اول میدان را ترک کرد.

۴- تردید در مورد تمدید قرارداد اوزیل و سانچس

در دیدار ماه سپتامبر، اوزیل و سانچس نمایش درخشانی از خود ارائه دادند و در همان نیمه اول با گلزنی موفق شدند کار چلسی را به اتمام برسانند. اما از آن مقطع تاکنون، اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی یا تمدید قرارداد دو رکن مهم ترکیب آرسنال مطرح شده و هنوز هم اخبار موثقی در مورد این دو بازیکن به گوش نمی رسد.

۶- پایان تندخویی های دیگو کاستا در چلسی

دیگو کاستا در دیدار رفت برای چهارمین بار در شش حضور خود در امیرتیس کارت زرد دریافت کرد اما از آن دیدار به بعد و تا ۱۵ بازی، این مهاجم تندخوی اسپانیایی تنها یک کارت زرد در کارنامه خود دید.

منبع:ورزش۳

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو