زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ -

آشنایی با السد قطر؛ میلیاردرهای سفید

رقیب قطری استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا یکی از گران ترین و در عین حال پرافتخارترین باشگاه های این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس و قاره کهن است.

به گزارش سرای نور؛  السد به عنوان پرافتخارترین باشگاه قطری روز نوزدهم بهمن ماه باید در ورزشگاه آزادی برابر استقلال صف آرایی کند تا یکی از این دو تیم با برتری در پلی آف راهی مرحله گروهی شده و در گروه A به مصاف رقبایی از عربستان، امارات و ازبکستان بروند.در فاصله چند روز تا این بازی حساس بد ندیدیم به بررسی شرایط السد و ارزش این تیم در این فصل از رقابت های لیگ ستارگان قطر بپردازیم.

 
السد رکورددار فوتبال قطر
دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا السد به عنوان یکی از پرافتخارترین باشگاه های این کشور در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن محسوب شود. السد همچنین با ۱۰ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر و همچنین ۱۰ قهرمانی در جام حذفی رکورد افسانه ای از خود برجای گذاشته است.

 

 
مالک مدرن ترین ورزشگاه قطر
باشگاه السد با لقب روسای دوحه در حال حاضر مدرن ترین ورزشگاه را در این شهر کوچک به خود اختصاص داده است. ورزشگاهی با ظرفیت ۷ تا ۸ هزار نفر اما مجهز به سیستم تهویه مطبوع و امکانات و استانداردهای مدرن که همواره میزبان بازی های مهم در این کشور بوده است. ورزشگاه حمد بن جاسم ۱۰ سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت و پیمانکار مجموعه ظاهر این ورزشگاه را به شکل قلعه های قدیمی درآورد و در آن از سیستم مطبوع تهویه هوا برای خنک کردن بازیکنان و تماشاگران بهره برد.

 

 
دلخوش به تئوریسین ۷۰ ساله پرتغالی
هدایت السد در حال حاضر برعهده اوسوالدو فریرا سرمربی مشهور پرتغالی است. تئوریسین ۷۰ ساله متولد میراندلا پرتغال که تا قبل از السد هدایت الزمالک مصر را برعهده داشت و قبل تر از آن روی نیمکت هر سه تیم مطرح فوتبال پرتغال حضور داشته و با پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون به افتخارات بسیاری رسید. شاید مهمترین صحنه ای که فوتبالدوستان ایرانی از فریرا به یاد داشته باشند جدال پورتو با بارسلونا در سال ۲۰۰۹ باشد که این مربی مشهور با مچ بندی آبی رنگ بر روی بازو با داور بازی و همچنین ستاره های بارسلونا جنگ لفظی داشت.

 

 
تیم چند ملیتی 
السد با در اختیار داشتن ۷ بازیکن ملی پوش در اردوی قطر در حال حاضر رکورددار بیشترین ملی پوش است. نکته جالب این که اکثر این ملی پوشان دو ملیتی هستند که تابعه قطر شده و هم برای عنابی ها بازی می کنند هم برای روسای دوحه. محمد کاسولا(سنگال) ابراهیم ماجد(فلسطین) پدرو میگوئیل(پرتغال) عبدالکریم حسن (سودان) علی اسد (بحرین) حمزه سنحاجی(مراکش) از جمله بازیکنان دو ملیتی حاضر در السد هستند که مقابل استقلال به میدان می روند.

 


ژاوی مغز متفکر روسا
مشهورترین ستاره السد در این روزها کسی نیست جزء ژاوی هرناندز کاپیتان سابق اسپانیا و بارسلونا که دو فصل پیش بعد از خداحافظی از کاتالان ها با قراردادی طولانی مدت و ۶ ساله به ارزش سالی ۵ میلیون یورو راهی دوحه شد تا برای السد بازی کند. ژاوی طبق توافق با سران باشگاه سه سال از قراردادش را برای السد بازی می کند و بعد از آن به مدت سه سال نیز به عنوان مدیر و سفیر فوتبال قطر در راه جام جهانی ۲۰۲۲ با این باشگاه و فدراسیون فوتبال این کشور همکاری خواهد کرد.

 


گران ترین بازیکن السد
ارزش کلی باشگاه السد و بازیکنانی که در اختیار دارد رقمی در حدود ۱۴ میلیون یورو می شود که گران ترین بازیکن حال حاضر این تیم بغداد بونجاح مهاجم ۲۵ ساله الجزایری است که ارزشی معادل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو دارد. این بازیکن دو فصل قبل با رقمی در حدود ۲ میلیون یورو از ساحل الجزایر راهی دوحه شد و این فصل در ۱۲ بازی ۱۶ گل برای السد به ثمررسانده تا درخشش او دوباره این تیم را در زمره مدعیان قهرمانی قرار دهد.

 


پورعلی گنجی چهره اصلی السد در آزادی
مرتضی پورعلی گنجی دیگر خارجی السد قلمداد می شود. مدافع ملی پوش ایرانی در دومین فصل حضور در فوتبال قطر به یکی از ستون های اصلی موفقیت این تیم تبدیل شده و همین درخشش ارزش او را در بازارهای بین المللی به ۷۵۰ هزار یورو رسانده است. پورعلی گنجی مسلما روز ۱۹ بهمن ماه چهره اصلی تیمش در مصاف با استقلالی ها خواهد بود، بازیکنی که با رفع مصدومیت مشکلی برای حضور در پلی آف ندارد.

 


الهیدوس خطرناک ترین بازیکن السد
گران ترین بازیکن قطری حاضر در السد حسن الهیدوس کاپیتان دوم این تیم و کاپیتان اول تیم ملی قطر است. هافبک نفوذی شماره ۱۰ السدی ها که پرورش یافته آکادمی باشگاه است در حال حاضر قراردادی به ارزش یک میلیون یورو با این باشگاه دارد و اهمیت حضور او در این تیم به اندازه ای است که مالکان باشگاه چندی پیش با پیشنهاد سه میلیون یورویی باشگاه الهلال برای واگذاری اش مخالفت کردند.

 

منبع:ورزش۳

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو