زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ -

ویسی: من آندو را می‌خواستم نه چپاورف

عبدالله ویسی – سرمربی تیم سپاهان بعد از باخت به تیم پیکان از سمت خود استعفاء کرد. حال او در گفتگو با رادیو ورزش به دلیل استعفای خود پرداخته است.


به گزارشسرای نور؛  او استعفای خود را احترام به اصول مربیگری می داند و اینکه باشگاه بر خلاف دیدگاه او اقدام به جذب چپاروف کرده است. به اتفاق این مصاحبه را می خوانیم:
*آقای ویسی در مورد استعفای خود صحبت کنید. باشگاه می گوید با استعفای شما مخالفت کرده است!

شرایطی پیش آمد که من را به ستوه آورد. با اینکه من برای مردم خوب اصفهان و هم چنین تماشاگران سپاهان احترام قائل هستم و باید اذعان کنم مسئولان و پیشکسوتان به من کمک کردند اما باشگاه شرایطی پیش آورد و کارهایی کرد که من به  انجام این کار وادار شدم. در نهایت تحملم تمام شد و بیانیه ام را برای ورزش سه فرستادم.

ببینید وقتی شما در زمین در حال کار کردن هستید و به کنفرانس خبری می آید و خبرنگاران به تو می گویند که تیم شما فلان بازیکن را گرفته و شما خبر نداری! خیلی سخت است. این اصول مربیگری را زیر سوال برد و من به احترام مربیان و احترام به اصول مربیگری این کار را انجام دادم. من خبر نداشتم و باشگاه بدون اجازه من بازیکن جذب کرد.

*منظور شما از این بازیکن چپاروف است؟
بله  همین طور است. من اصلا خبر نداشتم و بدون اینکه به من اطلاع دهند و با من مشورت کنند با این بازیکن قرارداد بستند که این یک کار زشت و زننده است. آنهم برای باشگاهی چون سپاهان.

*مگر می شود بدون مشورت با شما بازیکن را جذب کنند؟ 
کجای دنیا شما چنین چیزی را دیده اید؟ تیم ما به اندازه تیم صدر جدول یعنی پرسپولیس گل زده است. گل خورده ما به اندازه تیمی است که در خطر سقوط است، سیاه جامگان. پس ما نیاز به هافبک طراح و هجومی نداریم و این یک کار غیر کارشناسی است. من به باشگاه گفتم آندو – فرشید باقری یا روزبه چشمی رو می خواهم چون نیاز من در پست هافبک دفاعی بود.  بعد باشگاه یک هافبک آزاد می گیرد. اگر باشگاه استقلال چپاروف را گرفته بود به این خاطر است که سه هافبک دفاعی خوب دارد. ما اشکالمان در بخش دفاعی است و باید جلوی خط دفاعی را تقویت کنیم اما باشگاه بازیکن در پست جلو جذب کرده است.

*فکر می کنید باشگاه قصد تقابل با شما را داشته است؟ 
صد در صد. دکتر سبحانی ابتدای فصل به من اختیار تام داد اما برخی در هیات مدیره به آنها برخورد! من همه کارها را خودم انجام می دادم و خودم بازیکن جذب می کردم و این کمی با مخالفت روبرو شد و بعد از اینکه نتوانستند علی کریمی ۲۳ ساله را جذب کنند یک بازیکن ۳۴ ساله گرفتند. اگر قرار بود بازیکن ۳۴ بگیرید پس چرا به من گفتید جوانگرایی کن؟ چرا گفتید هادی عقیلی را رد کن؟ چرا هر بازیکن بالای ۳۰ که مد نظر من بود را رد کردید؟

*خب الان برنامه شما برای روزهای آتی چیست؟ 
در یکی دو روز اخیر پیشکسوتان قدیمی اصفهان به من زنگ زدند و هم چنین مسئولین شهر اصفهان که به من لطف داشتند و گفتند برگرد به تیم . من امروز یک جلسه مهم با دکتر سبحانی رئیس کارخانه دارم که همه چیز در این جلسه مشخص می شود. اگر صحبت های من درست بود که کارهایی که مد نظرم است را باید انجام دهند و اگر صحبت های آنها درست بود هر کاری که من باید انجام دهم انجام خواهم داد.
پرسپولیس سه سال پیش که برانکو آمد دوازدهم شد. سال گذشته جوانگرایی اشان گل کرد و با تفاضل گل قهرمان نشدند. امسال صد در صد پرسپولیس قهرمان می شود. همین استقلال به لطف استفاده از جوان ها دیگر کسی جلودارش نیست. اینکه ده بازیکن ملی بگیری و قهرمان شوی هنر نیست. من هم می توانستم این کار را انجام دهم. سپاهان از من جوانگرایی خواست و من این را انجام دادم.

منبع:ورزش۳

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو