زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ -

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان باقری/ برخورد میکسر با درخت و گاردریل

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه تصادف در اتوبان باقری خبرداد و گفت: در این حادثه چند خودرو با یکدیگر برخورد کردند اما حادثه تلفات جانی نداشت.

به گزارش سزای نور ؛ سید جلال ملکی  درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه برخورد چند دستگاه خودرو در شمال به جنوب اتوبان باقری، نرسیده به خیابان ۱۹۶ به نیروهای سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای ۲ ایستگاه سازمان آتش نشانی به همراه ۲ جرثقیل در محل حاضر و امدادرسانی های خود را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به ایجاد ترافیک شدید در محدوده اتوبان باقری اظهارکرد: در پی برخورد چند دستگاه خودرو، ترافیکی شدیدی در منطقه ایجاد شده بود و مشاهده شد خودرو سنگین حامل بتن با ۷ دستگاه خودرو سواری برخورد کرده است.

ملکی از انحراف خودرو سنگین حامل بتن از مسیر و برخورد آن با گارد ریل و چند اصله درخت خبرداد و تصریح کرد: خودرو سنگین پس از انحراف از مسیر، با گاردریل برخورد کرده و پس از آن با چند اصله درخت برخورد و در نهایت پس از تماس با بدنه پل عابر پیاده در لاین سرعت واژگون می شود.

وی در خصوص وضعیت سرنشینان خودروهای حاضر در صحنه حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه رانندگان خودروها توانسته بودند از خودروهای خود خارج شده و تنها سرنشین یکی از آنها که مردی ۴۰ ساله بود دچار مصدویت شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: بعد از تخلیه بتن های خودرو سنگین، این خودرو به حالت اولیه درآمده و سایر خودروها نیز به محل امن منتقل شدند.

همچنین سرگرد علی اصغر شریفی  در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ترافیک کیلومتری که در اتوبان باقری به وقوع پیوسته است گفت: حوالی ساعت ۱۲ امروز یک دستگاه بونکر حامل بتن در حال حرکت در مسیر شمال به جنوب بزرگراه باقری بود که در محدوده خیابان ۱۹۶ به دلیل عمل نکردن ترمز با ۱۰ دستگاه وسیله نقلیه برخورد کرده و پس از برخورد با ستون پل عابر پیاده واژگون شد.

وی با بیان اینکه پس از واژگونی این بونکر حجم زیادی از بتن کف خیابان را فرا گرفته بود، افزود: عوامل امدادی و آتش نشانی نیز در محل حاضر شده و دو مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این حادثه مورد فوتی نداشت، گفت: خسارات ریالی ناشی از این حادثه بالا بود و آتش نشانان نیز اقدام به جمع آوری سیمان پخش شده از کف خیابان کرده و پس از بازگرداندن بونکر به حالت اولیه به ماموریت خود خاتمه دادند.

شریفی، خودروهای آسیب دیده در این حادثه را دو دستگاه پراید، دو دستگاه سواری پژو، یک دستگاه تاکسی پژو، یک دستگاه وانت، یک دستگاه تاکسی ون، یک دستگاه سواری تویوتا و یک دستگاه سواری L۹۰ اعلام کرد و گفت: بررسی کارشناسان پلیس راهور نشان داد که نقص فنی در سیستم ترمز بونکر به دلیل حمل بار اضافی سبب این حادثه شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر حمل بار بیش از ظرفیت مجاز، این کامیون تخلف دیگری نیز مرتکب شده بود، گفت: این بونکر در ساعات ممنوعه وارد محدوده شهر تهران شده بود که در این خصوص نیز قطعا با پیمانکار و راننده متخلف برخورد خواهد شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو