زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ -

۴ گل به کره علی دایی را اسطوره کرد

سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا در گزارشی جالب از بازی حماسی ایران – کره جنوبی در جام ملت های 1996 امارات به تجدیده خاطره از درخشش شهریار فوتبال ایران پرداخت.

به گزارشسرای نور؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این گزارش با اشاره به۹ اتفاقات رخ داده در بازی معروف ایران – کره جنوبی که با برتری ۶-۲ ملی پوشان ایران توام شد به درخشش غیر قابل باور زوج خط حمله ایران و علی دایی پرداخت که یک تنه ۴ گل وارد دروازه چشم بادامی ها کرد.گزارش سایت afc این گونه آغاز شد.
کره جنوبی ۲ – ایران ۶(یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا)
تاریخ: ۱۶ دسامبر ۱۹۹۶
مکان: استادیوم آل مکتوم دبی
زمانی که علی دایی خداحافظی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد مانند دیگر ستارگان فوتبال آسیا به مرحله اسطوره‌ای رسیده بود و برای کسب این موفقیت‌ها سال‌ها تلاش کرده بود. در سال ۱۹۹۶ علی دایی ۲۷ ساله بود. او تا آن زمان از ۱۹۰ گل ملی خود تنها ۷ گل زده بود. تیم ملی ایران به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا وارد شد زیرا در ترکیب خود علی دایی، مهدی مهدوی کیا و ستارگان دیگر را داشت.
ایران این رقابت‌ها را با شکست ۲ بر یک مقابل عراق آغاز کرد ولی در ادامه با قدرت توانست تایلند و عربستان را به ترتیب با نتیجه ۳ بر یک و ۳ بر صفر شکست دهد. دایی در این بازی‌ها ۳ گل برای تیم ملی ایران زد. در مقابل تیم‌ملی کره جنوبی در گروه اول ابتدا به نتیجه تساوی یک بر یک مقابل امارات رضایت داد و در بازی دوم مقابل اندونزی ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و در بازی سوم مقابل کویت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد ولی در نهایت کره به یک چهارم نهایی صعود کرد.

منبع:ورزش۳

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو