زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ -

حمایت مستقیم وزیر ورزش از منصوریان

وزیر ورزش کابینه روحانی در یکی از معدود مصاحبه های خود با روزنامه ایران ورزشی به گفت و گو نشسته است


به گزارش سرای نور؛  سلطانی فر  در این مصاحبه با خوش بینی از آینده استقلال و پرسپولیس و نحوه اداره شان حرف می زند . او می گوید: با پیشنهاد وزارت ورزش، هیات دولت تشکیل مجمع استقلال و پرسپولیس را با حضور ۵ عضو دولت تصویب کرد. مجمعی به ریاست وزیر ورزش؛ و عضویت رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه و همینطور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چون ما این باشگاه‌ها را فرهنگی – ورزشی می‌دانیم. این اولین قدمی است که برای ساختار‌سازی و قانونی کردن فعالیت‌های این دو باشگاه انجام می‌دهیم.
یعنی قرار است مسائل جاری این دوباشگاه به این مجمع سپرده شود؟ به هر حال یکسری بحث‌ها و موضوعات روز دارند که باید زود به آنها رسیدگی شود. مثل استقلال که هم در بعد مدیریت مشکل دارد، هم با محرومیت فیفا مواجه شده است.
در مورد استقلال یکسری جو‌سازی‌هایی صورت گرفته که ما می‌دانیم از طریق چه کسانی است. بنابراین من فکر می‌کنم باید جدی‌تر مسائل را دنبال کنیم. اینکه یک تیم دو بازی را ببرد، بگوییم، «به به و چه چه» و با دو باخت بخواهیم مربی و مدیر را عوض کنیم، روشی است که همسایگان جنوبی ما دنبال می‌کنند و ما موافقش نیستیم. به هر حال وقتی تیم‌های بزرگ می‌خواهند پوست اندازی کنند، باید به مدیر و مربی فرصت داد. پارسال در نیم‌فصل اول، پرسپولیس چه وضعیتی داشت؟ با فرصتی که داده شد، در نیم‌فصل دوم شانس قهرمانی شد. امسال هم همان جوانگرایی دارد نتیجه می‌دهد. در مورد استقلال هم شرایط مشابهی وجود دارد. به نظر منصوریان و تیم مدیریتی تیم خوبی را آماده کرده‌اند. این تیم به آبادان می‌رود و سه تا گل می‌زند یا پیکان را خیلی خوب می‌برد. پس دارد نتیجه می‌گیرد و نیاز به زمان دارد. ما خیلی امیدواریم در بازی پلی آف که ۱۹ بهمن است، تیم بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.
پس نگاهتان حمایتی است و در بخش مدیریت این باشگاه تغییری پیش روی این باشگاه نیست.
قطعا نگاهمان حمایتی است اما پیگیر موضوع محرومیتی که اتفاق افتاده، هستیم. اولین ماموریتی که به آقای داورزنی دادم، همین بود که خودشان به صورت ویژه بررسی کنند و ببینند چه اتفاقی افتاده و چه کسانی کوتاهی کرده‌اند. جز این مورد، نگاه من به مدیریت این باشگاه‌ها و سایر بخش‌ها این است که فارغ از جوسازی که یک شبه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، به کارهای زیر بنایی رسیدگی کنم. آیا من به عنوان وزیر باید از این مسائل که یک روز می‌گویند «مدیر عامل با کفایت… تشکر تشکر» یا اینکه می‌گویند «مدیر عامل بی کفایت… استعفا استعفا» تاثیر بگیرم؟ نباید اسیر این فضاسازی‌ها شد و این مسائل برای استقلال حکم یک آفت را دارد. شما می‌دانید چه خبر است؛ من هم می‌دانم. به نظرم کسانی که ادعای دوستی استقلال را دارند، در این فضا باید کمک کنند؛ نه اینکه هر روز یک بحث تازه راه بیندازند. استقلال در رتبه چهارم است و به نظر من بد نتیجه نگرفته است. حتی هواداران پرسپولیس هم امروز باید از استقلال حمایت کنند نه اینکه از سوی خود استقلالی‌ها هم حاشیه‌سازی شود.
در مورد بحث‌های مالی‌شان، بخصوص در مورد پرسپولیس، چطور؟ قرار است منتظر باشیم ببینیم که مجمع جدید چه می‌کند؟ شرایط آنقدر سخت شده که صدای آقای طاهری هم در آمده است.
تا اینجای کار حامیان مالی هر کمکی لازم بوده و متعهد شده بودند را انجام داده‌اند. من با رییس سازمان صدا و سیما هم صحبت کردم تا هر چه سریع‌تر موضوع حق پخش حل شود. به آقای داورزنی هم گفته‌ام که موضوعات این دو باشگاه را در صدا و سیما پیگیری کنند. داریم مسائل‌شان را با سازمان مالیاتی پیگیری می‌کنیم چون بخشی از این بدهی، بدهی مالیاتی است که به خاطر عدم ارائه تراز مالی و نبود اساسنامه به صورت علی الراس، برایشان مدام انباشته شده است. یعنی این مالیات‌ها واقعی نیست. این تیم‌ها درآمدی ندارند که بخواهند در پایان سال، این همه مالیات انباشته داشته باشند. پس باید این مسائل را حل کنیم. باید این دو باشگاه را با شخصیت دو باشگاه مدیریت کنیم.
پس خیال مدیران این دو باشگاه راحت باشد که جنس حمایت تان به این شکل نیست که پولی به حساب‌شان (از هر راهی که ممکن است) واریز شود، تا مسائل روزشان رفع شود.

فدراسیون فوتبال رییس دارد و هیات رییسه‌ای که درباره برنامه‌های این فدراسیون تصمیم می‌گیرد؛ بنابراین موضوعات کی‌روش هم باید در دل این خانواده رفع شود. چیزی که در مورد فوتبال برای ما اهمیت دارد، این است که تلاش کنیم شرایط فراهم شود تا تیم ملی فوتبال با اقتدار و در همین مرحله به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کند و بعد از آن، به امید خدا برنامه ریزی کنیم تا تیم در بهترین شرایط ممکن، در جام جهانی شرکت کند.
در دوران حضور شما در وزارت ورزش، باید منتظر اختلافات وزارت و کمیته ملی المپیک باشیم؟
همانطور که معتقدم که حال فوتبال ملی زمانی خوب است که حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد؛ در مورد ورزش هم معتقدم، حال ورزش زمانی خوب است که حال کمیته و وزارت با هم خوب باشد. هنر من این است که تعامل کنم و آرامش ورزش را حفظ کنم. اتوبوسی هم نیامده‌ام که بخواهم اتوبوسی بروم. پس در آن حوزه، همه فکرم این است که شرایطی فراهم باشد تا تیم‌های ایران، به بهترین شکل برای بازی‌های آسیایی و المپیک آماده باشند. امید زیادی به این دو رویداد دارم و نمی‌خواهم هیچ اتفاقی بیفتد که آرامش ورزش در این مسیر بر هم بخورد.

منبع:ورزش۳

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو