زمان انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ -

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

استقلال و پرسپولیس با دو برد درخشان درهفته بیستم لیگ برتر سهم اصلی را در نفرات برتر هفته دارند .

به گزارش سرای نور؛  در شرایطی که دربی رقابت‌های این هفته فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد، حاصل دو برد قاطع ۳ بر صفر در تهران و تبریز توسط پرسپولیس و استقلال حضور ۷ بازیکن آنها در تیم بهترین‌های هفته است.

البته در بین این ۱۱ نفر برگزیده چهره‌های دیگری هم می‌توانستند حضور داشته باشند؛ بازیکنانی از جمله حامد لک(سایپا)، ابوالفضل ابراهیمی(پیکان)، علی قربانی (استقلال)، سید مهدی حسینی(صبا)، سوبا (پدیده)، و… که قطعا با درخشش در هفته‌های بعد آنها هم به حق‌شان می‌رسند.

 
دروازه‌بان
محسن فروزان(صبای قم)

 


وقتی حامد لک از صبا جدا شد صمد مرفاوی یک جایگزین استقلالی برای او پیدا کرد و محسن فروزان را گرفت که این دروازه‌بان هم مثمر ثمر نشان داد و پس از یک بازی استراحت مقابل صنعت نفت آبادان، در نخستین مسابقه برابر پیکان کلین‌شیت کرد و در مسابقه بعد هم از ماشین‌سازی گل نخورد؛ فروزان پس از بازی با پرسپولیس که دو گل وارد دروازه‌اش شد در مسابقه اخیر با ذوب‌آهن دوباره دروازه صبا را بسته نگهداشت و برابر سومین خط حمله خوب لیگ گلی دریافت نکرد.

 
مدافعان
رابسون جان واریو (استقلال)

 


در سرمای وحشتناک تبریز آن هم در زیر بارش برف این مدافع برزیلی بدون اشتباه ظاهر شد و با نمایش خوب خود تأثیر فراوانی در بسته ماندن دروازه استقلال ایفا کرد. رابسون از روزی که دوباره به ترکیب اصلی برگشته هر هفته بهتر و پخته‌تر بازی کرده و این بار هم مقابل مهاجمان ماشین سازی با وجود شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن زمین هیچ اشتباهی نداشت تا در تیم منتخب هفته جای بگیرد. درخشش رابسون در سرمای تبریز بیشتر از این حیث جالب بود که این بازیکن اولین تجربه‌اش در چنین شرایط جوی را پشت سر می‌گذاشت.

 

 

روزبه شاه علیدوست (سایپا)

 


تیم متحول شده سایپا در نیم‌فصل دوم، هفته بیستم از پس فولاد خوزستان هم برآمد و بارها دروازه این تیم را تهدید کرد؛ در بین بازیکنان سایپا، یکی از قدیمی‌های تیم هست که با وجود دوری از پست اصلی به بازی مشغول است؛ روزبه با بازوبند کاپیتانی سایپا علاوه بر کارها دفاعی، در طراحی حملات هم مشارکت داشت تا بین بهترین‌ها جای بگیرد.

 

 

فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)

 


هافبک راست تکنیکى سرخپوشان در جابجایى پستى عجیب برابر تراکتور، در سمت چپ دفاعى حضور یافت و با عملکرد قابل قبول خود خبر از ظهور استعدادى جدید در این پست را داد. حرکات تکنیکى و اضافه شدن به موقع به فاز هجومى و همچنین عملکرد مناسب در خط دفاعى باعث شد تا یکى از بازیکنان موفق پرسپولیس در بازى فینال لیگ لقب گیرد؛ خصوصا اینکه او در این بازى باید برابر یکى از برترین مدافعان راست تهاجمى لیگ قرار مى گرفت و توانست مانع از نمایش مناسب محمد ایرانپوریان شود. بعد از تجربه اى که او در دیدار برابر با سایپا در این پست داشت و منجر به اخراجش شد اینبار با عملکردش تحسین همگان را برانگیخت.

 

هافبک‌ها
امید نورافکن (استقلال)

 


جوان اول این روزهای استقلال در ادامه درخشش خود موفق شد در مصاف با ماشین سازی هم تأثیر حضور خود را با یک پاس گل و یک گل دیدنی نشان دهد. کاپیتان تیم ملی جوانان با اعتماد به نفس بالای خود در میانه میدان به مردی قابل اعتماد تبدیل شده تا جایی که هم در مباحث تدافعی هم در تدابیر تهاجمی حضور تاثیرگذاری از خود نشان داده است. سه گل متوالی او در بازی‌های استقلال نشان می‌دهد نورافکن جوان به خوبی از فرصت طلایی که در اختیارش قرار گرفت بهره برده و با این روند قطعاً جایگاه تثبیت شده‌ای برای خود پیدا خواهد کرد.

 

 

امید ابراهیمی (استقلال)

 


ملی پوش استقلالی‌ها باز هم نشان داد حضورش در میانه میدان استقلال چه غنیمتی است. امید که این روزها در کنار خود زوجی جوان و ایده آل پیدا کرده با آسودگی خیال از پشتیبانی نورافکن در میانه میدان نمایش بهتری از خود نشان می‌دهد و آزادی عملی که منصوریان در اختیار او قرار داده باعث شده تا تاثیرگذاری اش در روند رو به رشد استقلال بیشتر از همیشه به چشم بیاید. ابراهیمی در تبریز در گلزنی موفق نبود اما با دادن یک پاس گل نشان داد که در فرم بسیار خوبی قرار دارد و مرد کلیدی تیمش در میانه زمین محسوب می‌شود.

 

 

رامین رضاییان (پرسپولیس)

 


دومین بازیکنى که برانکو در بازى برابر تراکتورسازى در پست غیر تخصصى بازى داد و توانست روز خوبى را البته با گلزنى پشت سر بگذارد. رضاییان در این فصل در کنار گلسازى و گلزنى در اخراج و ١٠ نفره کردن حریف هم آمار خوبى از خود به جا گذاشته است. بعد از اخراج کاخا در بازى برابر ماشین سازى، او اینبار برابر دیگر نماینده تبریزى لیگ و مدعى قهرمانى تا پیش از این دیدار، توانست باعث اخراج فرزاد حاتمی شود. او که در این فصل از سمت راست دفاعى به وینگر راست منتقل شده است توانسته گزینه مخوفى براى گلزن سایه سرخپوشان شود و برابر تراکتور نیز با گلزنى خود به هفته هاى خوب گذشته اش تداوم بخشد.

 

 

سروش رفیعی (پرسپولیس)

 


سروش رفیعی برای نشان دادن عیار واقعی به مسابقه‌ای مثل دیدار با تراکتورسازی احتیاج داشت. یک مسابقه بزرگ و حساس برای بروز آن چه که در ساق‌هایش پنهان است. او دیروز روی هر سه گل پرسپولیس تأثیر مستقیم داشت و البته مهم‌تر از همه نشان داد که جدایی‌اش از تیم قلعه‌نویی چه تأثیر بزرگی روی تراکتورسازی گذاشته است. رفیعی را روی صحنه گل سوم و سانترش برای وحید امیری ببینید که این درک و دید در سطح اول فوتبال جهان است.

 
مهاجمان
حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان)

 


بازیکن زهردار استقلال خوزستان که وقتی آماده باشد کار را برای هر مدافعی سخت می‌کند در این هفته بهترین چهره تیمش بود و مقابل پدیده که فاصله زیادی با آنها نداشت درخشید و پس از ارسال‌های متعددش از سمت چپ زمین دقیقه ۳۹ پاس گل داد اما این نمایش او در نیمه دوم بیشتر تکرار شد و او مزد زحماتش را در آخرین لحظه با ارسال دقیقی که انجام داد و محمد طیبی با ضربه سر تبدیل به گل کرد گرفت تا آبی‌های خوزستان به سه امتیاز مهم برسند.

 
وحید امیری (پرسپولیس)

 


سروش سوپراستار است اما خرید فصل پرسپولیس وحید امیری است. تازه داماد پرسپولیسی‌ها، بازهم با یک ضربه سر و البته یک پاس منجر به گل تأثیر مستقیم خود را روی برد پرسپولیس گذاشت و بیش از گذشته دل هواداران تیم را تسخیر کرد. او در تمام بازی خطری دائمی برای مدافعان تراکتورسازی بود و البته با ذکاوت و بازی بدون توپ و دریبل  و پرس آنها را رنج داد. اگر بخواهیم از امیری بنویسیم باید به شخصیت و کاراکتر فوق‌العاده‌اش هم اشاره کنیم که مثال‌زدنی است.

 

 

گادوین منشا (پیکان)

 

 

مهاجم نیجریه‌ای پیکان تا هفته چهاردهم که ۶ گل زده بود یکی از مدعیان جدی آقای گلی محسوب می‌شد اما ناکامی در پنج بازی پس از آن او را از رقابت دور کرد تا اینکه دیدار با سپاهان به این روند او پایان داد و گادوین منشا  یکی از بهترین عملکردهای فصل را به نمایش گذاشت؛ او روی گل دوم پیکان با دریبل دو طرفه دیدنی‌اش وارد محوطه جریمه شد و یک پنالتی گرفت که آن را تبدیل به گل کرد و نیمه دوم هم دومین گل خود را بعد از ارسال توپ از سمت راست و فریب دو مدافع سپاهان به ثمر رساند تا به تمام فرصت‌سوزی‌ها پایان دهد و دوباره خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

 

 منبع:ورزش۳
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو