زمان انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ -

معاون توسعه مدیریت ومنابع بنیاد ملی نخبگان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

باید به هویت ملی و بومی در سطح جهانی بیندیشیم

به گزارش خبرنگار سرای نور،،آیین تجلیل از نخبگان کنکور سراسری سال ۹۵ شهرستان نور در دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد.

 

 
موسوی در این آیین با اشاره به اهمیت مراکز عالی اظهارکرد: دانشگاه نشانه توسعه است و هر جا علم وعالم تکریم شود نشانه توسعه‌ یافتگی است.

 

 

 
وی گفت: هر زمان شهر ما دانش‌بنیان و علمی شود و مسئولان و متولیان از نخبگان شهر ما باشند، شهرها توسعه پیدا می‌کنند.

 

 


معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: امروز دوره اقتصادهای سنگین در جهان به پایان رسیده و زمان تولید اندیشه است.

 

 
این مسئول با اشاره به اندیشه‌ورزی خاطرنشان کرد: باید در اندیشه‌ورزی تلاش کنید زیرا آینده کشور به دست شما جوانان مستعد اداره می‌شود.

 
موسوی تصریح کرد: شما جوانان استعدادهای برتر هستید که باید قدر توانمندی‌های خود را بدانید.

 

 

وی گفت: شما شناسایی شدید که مسیرنخبگی را طی کنید و باید در این مسیر اندیشه‌پروری و رشد داشته باشید زیرا توقف برای شما در هر مرحله سم است و اساس و فلسفه ایجاد بنیان نخبگان این است که شما در پیمودن مسیر هدایت کند تا به اوج برسید.

 

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به هویت و فرهنگ گفت: شما ایرانی هستید و در فرهنگ هفت هزار ساله ایرانی بزرگ شدید که باید از فرهنگ، آیین، باورها و اعتقادات خود آگاه باشید.

 

 

 

این مسئول یادآورشد: ما انسانیم و باید در وجوه انسانی خود و تمام وجوهی که به انسانیت، انسان ارتباط دارد را تقویت کنیم و اگر بخواهیم جامعه را تغییر دهیم باید با فرهنگ، هنر و عرفان مأنوس باشیم.

 

 

موسوی افزود: باید به هویت ملی و بومی در سطح جهانی بیندیشیم و هچ کدام را فراموش نکنیم.

 

 

 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: امروز زبان مازندرانی در مرز تهدید است و معنای بسیاری از واژه‌های اصیل را فرزندان ما نمی‌دانند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به هنر بیان کرد: فرزندان در کنار درس و تحصیل باید با هنرهای مختلف مأنوس و آن‌ها را یاد بگیرند.

 

 

این مسئول گفت: خانواده‌ها باید فرزندان را مسئول پذیر پرورش دهند تا از روابط اجتماعی، فرهنگ وادب و مشارکت در امور خانوادگی آگاهی داشته باشند تا در آینده در جامعه مسئولیت پذیر و بتوانند از حق خود دفاع کنند.

 

 

موسوی تصریح کرد: یک بخش از زندگی فرزندان ما درس است اما در کنار درس خواندن باید درس زندگی را بیاموزند و با شعر وادب و فرهنگ وهنر ملی خود آشنا باشند و به آن افتخار کنند.

 

 

این مسئول با اشاره به طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان و ظرفیت‌ها است تا آن‌ها را در مسیر نخبگی قرار دهیم.

 

 

 

موسوی با اشاره به علوم انسانی یادآورشد: رشته علوم انسانی و هنر که ماهیت و حقیقت وجود انسان به این رشته بستگی دارد مظلوم واقع شده است و در دنیای پیشرفته، بهترین‌های دانشگاه، مدارس و جامعه به سمت علوم انسانی می‌روند تا جامعه و انسان را بسازند و ما باید همه امکانات را در این زمینه فراهم کنیم.

 

 

 

وی گفت: اگر انسان نتواند یک محیط انسانی بر پایه اصول اخلاق در جامعه را فراهم کند یعنی انسان فراموش شده است و در حال حاضر انسان در جامعه جهانی مغفول مانده است.

 

 

 

معاون توسعه مدیریت ومنابع بنیاد ملی نخبگان کشور بیان کرد: فرهنگ یک محصول دیر بازده است وعلوم انسانی می‌تواند آینده جامعه را ترسیم و جامعه را تغییر دهد و جامعه سالم در گرو جامعه اخلاق محور و انسانی است.

 

 

 

این مسئول تصریح کرد: فرزندان ما باید به سوی علوم انسانی، رشته‌ای که آینده جامعه را می‌سازد، هدایت شوند و مدیران و معلمان، دانش آموزان را در مدارس به سمت رشته علوم انسانی ترغیب کنند.

 

 

 

 

موسوی با اشاره به عملکرد مسئولان در رشته علوم انسانی خاطرنشان کرد: ما ارزش‌ها را دگرگون جلوه دادیم و ضد ارزش عمل کردیم، جامعه به متخصصین علوم مختلف نیاز دارد اما ابتدا باید جامعه سالمی داشته باشیم.

 

 

 

وی در پایان افزود: امیدواریم روزی برسد که مستعد ترین فرزندان این سرزمین در رشته‌های هنر و علوم انسانی نقش آفرینی کنند تا بتوانیم اقتدار و اعتباری که کشور در سطح جهانی از آن برخوردار بود را دوباره تجدید حیات کنیم و به ارزش‌هایمان برگردیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو