زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ -

ارسال ۳۸ ایراد شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: این شورا در ۳۸ بند، ایرادات وارده به لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

به گزارش سرای نور؛ عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه لایحه برنامه ششم توسعه پس از بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، ‌ادامه داد: در روز سه‌شنبه ایرادات شورای نگهبان به این لایحه، به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی افزود: در مواردی این ایرادات مربوط به ایرادات قانون اساسی و همچنین خلاف شرع بود. در برخی از قسمت‌ها نیز ابهاماتی وجود داشت که از مجلس شورای اسلامی خواسته شد این ابهامات را برطرف کند.

کدخدایی با بیان اینکه علاوه بر ایرادات، برخی از تذکرات شکلی و نوشتاری در مورد این لایحه نیز به مجلس ارسال شده است، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز لایحه فوق را مورد بررسی قرار داده است  و دبیر مجمع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به این لایحه را اعلام کرده و به همراه ایرادات شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این ایرادات در کمیسیون تلفیق مجلس  و بعد از آن در صحن علنی مجلس مورد بررسی و رفع قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بار دیگر مجلس پس از رفع ایرادات، لایحه برنامه را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و در صحن عمومی شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر اشکالات رفع شده باشد، لایحه مورد تأیید قرار می‌گیرد و اگر همچنان ایرادات باقی مانده باشد، شورا آن را برای بررسی مجدد به مجلس ارسال می‌کند.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو