زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ -

برخی بدنبال تحریم هراسی هستند/دفاع ترامپ از آمریکای افلیج

کرج - نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه برخی در کشور به دنبال تحریم هراسی هستند، گفت: آن‌ها منتظرند دشمن تحریم کند و آن‌ها نیز مردم را از تحریم بترسانند.

به گزارش سرای نور؛  سعید جلیلی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی که در مسجد جامع مشکین‌دشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است که با وقوع انقلاب اسلامی ایران چه پدیده‌ای اتفاق افتاد.

به گفته نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دوستان و دشمنان انقلاب به این موضوع که بزرگی و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان غیرقابل‌انکار است اتفاق‌نظر دارند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای کشور عظمت و بزرگی به ارمغان آورده است، گفت: این مهم انکار نشدنی است.

جلیلی با اشاره به اینکه جهانیان می خواهند بدانند در ایران چه خبر است، گفت: رئیس جمهوری یکی از کشورها که مدعی ابرقدرت بودن دارد پس از چند روز از عهده داری مسئولیتش همه توجه اش به ایران معطوف می شود.

دشمنان به دنبال حذف حافظه تاریخی ملت ایران است

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مسئولان کشورهای خارجی بخشی از وقتشان را برای شناخت انقلاب اسلامی اختصاص می‌دهند، گفت: همه روسای جمهور آمریکا به‌محض روی کار آمدن بخش عمده‌ای از توجه و مواضع خود را به ایران اختصاص می‌دهند.

جلیلی بابیان اینکه دشمنان برای شکل نگرفتن انقلاب اسلامی ایران همه تلاش خود را کردند، گفت: هر آنچه داشتند به کار گرفتند تا از مقاومت مردم ایران بکاهند ولی موفق نشدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه دشمنان چشم دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارند، گفت: ما باید داشته‌های خود را خوب بشناسیم و قدردان آن‌ها باشیم.

جلیلی با تأکید بر اینکه باید حافظه تاریخی خود را حفظ کنیم، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند حافظه تاریخی را از ملت ایران بگیرند و دستاوردهای مردم را کم‌اهمیت جلوه دهند و بپوشانند.

وی بابیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی ایران آن‌گونه که است به دنیا معرفی نشود، گفت: دشمنان می‌دانند انقلاب یک پدیده طبیعی نیست و یک شجره طیبه است.

وجود داعش برای اسلام هراسی

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از ۳۸ سال هنوز به رخ دنیا کشیده می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌واسطه اندیشه زلالی به نام اسلام در همه جای دنیا گسترده شده است.

وی با اشاره به اینکه یک حرکت جدی در سطح جهان برای نابودی اسلام شکل‌گرفته است، گفت: دشمنان می‌دانند اگر اسلام در همه جای دنیا بروز کند دیگر جای برای آن‌ها نخواهند ماند به همین منظور به اسلام هراسی روی آورده‌اند.

جلیلی بابیان اینکه دشمنان به دنبال ترساندن افکار عمومی از اسلام هستند، گفت: آن‌ها اسلام‌های بدلی مانند داعش، طالبان، القاعده و غیره را به وجود آورده‌اند تا فضا غبارآلود شده و چهره اسلام ناب دیده نشود.

دشمن به دنبال انقلاب هراسی است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه دشمنان حرکات تروریستی را به اسلام ربط می‌دهند، گفت: آن‌ها سعی می‌کنند به مردم دنیا بفهمانند اقدامات تروریستی توسط مسلمانان انجام می‌شود.

جلیلی با تأکید بر اینکه باید به جهانیان بفهمانیم انسان با اسلام به تعالی می‌رسد، گفت: ایران ظرف اسلام ناب شده است به همین منظور دشمنان به دنبال ایران هراسی نیز هستند.

وی بابیان اینکه دشمنان از ریشه‌دار شدن انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و حتی جهان بیم دارند، گفت: دشمن در کنار اسلام هراسی و ایران هراسی انقلاب هراسی به راه انداخته‌اند.

جلیلی وقوع انقلاب اسلامی را حاصل یک اندیشه انقلابی برگرفته از تعالیم قرآن دانست و گفت: پرچم تفکر انقلابی توسط امام راحل بلند شد و ستونی مانند ولایت‌فقیه از آن حمایت می‌کند و این مهم را دشمنان می‌دانند.

تفکر انقلاب امنیت را برای کشور به ارمغان آورده است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه ملت ایران با تفکر انقلابی مقابل توطئه و هجمه‌های دشمنان مقاومت می‌کنند، گفت: در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان درسی داده‌ایم که پس از ۲۸ سال جرات تجاوز به خاک ایران را به خود نمی‌دهند.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند ملت ایران با داشتن روحیه انقلابی هرگز شکست نمی‌خورد، گفت: دشمنان به دنبال دور کردن مردم از اصل انقلاب و تفکر انقلابی هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها دلشان برای اوقات فراغت مردم ما نسوخته است آن‌ها می‌دانند ملتی که با یک تفکر انقلابی رشد می‌کند هرگز شکست را نمی‌پذیرند به همین دلیل به جنگ نرم روی آورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه تفکر انقلابی سایه جنگ را از کشور دور کرده است، گفت: تفکر انقلاب امنیت را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی بابیان اینکه دشمن از اهرم زنگ‌خورده و پلاسیده‌ای مثل تحریم استفاده می‌کند، گفت: تفکر انقلابی کارآمد دشمنان را از تحریم کردن ناامید می‌کند.

برخی در کشور به دنبال تحریم هراسی هستند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: دشمنان از رشد و پیشرفت ایران خوشحال نمی‌شوند و کشور مقتدر را نمی‌توانند تحمل کنند.

جلیلی با اشاره به برخی پیاده‌نظام‌های دشمن در داخل کشور، گفت: پیاده‌نظام‌های داخلی مردم را از تحریم می‌ترسانند این در حالی است که دوره ترسیدن از تحریم به پایان رسیده است.

وی با طرح این سؤال که اگر دشمن از ما نترسد آیا امنیتی ایجاد خواهد شد، گفت: قدرت و اقتدار کشور باعث می‌شود دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی راه نجات کشور در مقابل با تحریم‌ها و تهدیدات را اتکای به درون دانست و گفت: ابزار دشمن ترساندن است درحالی‌که شجاعت ملت ایران اثبات‌شده است.

جلیلی با تأکید بر اینکه برخی در کشور به دنبال تحریم هراسی هستند، گفت: آن‌ها منتظرند دشمن تحریم کند و آن‌ها نیز مردم را از تحریم بترسانند.

وضعیت کاسبان تحریم هراسی در ایران

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باید باقدرت بی‌اثر شود نه با التماس، گفت: امتیاز ملت ایران این است که هیچ‌گاه التماس نکرده است و بااقتدار ادامه داده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عزم ملی را در ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: خوشبختانه مقاومت مردم ایران ثابت کرده است که اهرم تحریم هراسی بی‌تأثیر است.

وی خطاب به کسانی که از تحریم هراسی کاسبی می‌کنند، گفت: بدانید در داخل کشور نمی‌توانید همپای دشمن، ملت را از تحریم و تهدیدها بترسانید.

جلیلی تأکید کرد: به جرات می‌توانم بگوییم با اتکای به درون و مناسبت صحیح، پویا و فعال می‌توان با بخش عمده‌ای از جهان مراوده داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در اوج قدرت و توانایی قرار دارد، گفت: این در حالی است که آقای ترامپ منتخب مردم آمریکا با کتاب تبلیغاتی خود با عنوان «آمریکای افلیج» رأی آورد.

ترامپ از آمریکای افلیج دفاع می کند

جلیلی با طرح این سؤال که آیا کشوری که در اوج توانمندی خود است نمی‌تواند از پس کشور افلیجی مثل آمریکا برآید، گفت: ترامپ یک ماه پیش آمریکا را افلیج می‌خواند باید بداند با این پیکر فلج نمی‌تواند رجز بخواند.

وی با تأکید بر اینکه ترامپ باید از آمریکای افلیج مراقبت کند تا با رجز خوانی بیجا به مرگ نزدیک نشود، گفت: این در حالی است که دشمن به توانمندی‌های ایران اذعان دارد و بسیاری از مشکلات منطقه بدون حضور ایران برطرف نمی‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خطاب به آنانی که می‌گفتند جنگ ایران را تهدید می‌کند، گفت: آن‌ها می‌دانند قدرت ایران به حدی است که کسی یارای روبه‌رو شدن را ندارد.

دشمن در سوریه زمین‌گیر شده است

وی با اشاره به اینکه دشمنان پنج سال است تلاش می‌کنند تا سوریه را به‌وسیله تروریست از پای دربیاورند، گفت: این در حالی است که خودشان اذعان دارند که نتوانسته‌اند سوریه را از پای دربیاورند.

جلیلی با اشاره به اینکه دستاوردهای پس از انقلاب با داشتن روحیه انقلابی گری به دست آمده است، گفت: هر جا که از این تفکر فاصله گرفته ایم اختلال ایجاد شده است.

وی با اشاره به بیان دشمنان در خصوص قدرت موشکی ایران، گفت: تفکر انقلابی شهید تهرانی مقدم و دیگر شهدا باعث شده است ایران به توانمندی برسد که دشمنان نیز به این موضوع اعتراف کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اگر شش کشور دنیا پای میز مذاکره می‌آیند تا در مورد چند سانتریفیوژ مذاکره کنند به‌واسطه تفکر انقلاب شهدای هسته‌ای است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو