زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ -

ژاپن به تسلیحات ساخت انگلیس مجهز می شود

ژاپن در واکنش به افزایش تنشها در دریای چین جنوبی و قدرت نمایی اخیر کره شمالی مبالغی هنگفت برای خرید تسلیحات نظامی ساخت انگلیس هزینه می کند.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، تشدید تنشها در دریای چین جنوبی و لزوم کسب آمادگی برای مقابله با چین به همراه قدرت نمایی اخیر کره شمالی دولت ژاپن را واداشت که مبالغی هنگفت برای خرید تسلیحات نظامی ساخت انگلیس هزینه نماید.

در واقع، گسترش دامنه خصومتها میان توکیو- پکن بر سر مجموعه ای از جزایر کوچک در شمال شرق تایوان، وزیر دفاع ژاپن را واداشت تا از دولت این کشور بخواهد که بودجه ای کافی برای خرید طیف وسیعی از تسلیحات جدید اختصاص دهد.

خبرگزاری رویترز نیز روز چهارشنبه گزارش داد که دولت ژاپن مایل است کشتی های تهاجمی آبی- خاکی «۱۱ اِی اِی وی۷» ساخت انگلیس را خریداری نماید.

بدین ترتیب، وزارت دفاع ژاپن در تلاش است تا دولت این کشور را متقاعد نماید که برای خرید یک ناوگان از جتهای جنگنده «اف-۳۵»- مشابه جتهای جنگنده ارتش انگلیس- و همچنین  هواپیماهای تیلیت روتور «وی-۲۲ آسپری» و بالگردهای «چینکوک» بودجه ای نظامی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ین (حدود ۹۶۵ میلیون دلار) اختصاص دهد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۵،‌ سیاست دفاعی و خارجی صلح جوی ژاپن در دوران پس از جنگ جهانی دوم به منظور فراهم نمودن امکان مداخله در مناطق خارجی مورد بازبینی و اصلاح قرار گفت؛ هرچند که این اقدام با مخالفت چشمگیر شهروندان ژاپنی و اعتراضات خیابانی آنان روبرو شد.

این اصلاحات که با ابتکار عمل «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن صورت گرفت، قانون اساسی مبتنی بر اصل «عدم مداخله» را بطور کامل دگرگون ساخت و به ارتش ژاپن این اختیار را داد که در مناقشات برون مرزی- حتی در صورت عدم وجود تهدیدی مستقیم علیه ژاپن- مداخله نماید.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو