زمان انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ -

قلب تبریزی‌ها دوباره برای وطن تپید/ حضور پرشور نسل چهارم انقلاب

تبریز - مردم تبریز همپای ملت در سرمای شدید هوا به خیابان ها آمدند تا به ایران و انقلاب اسلامی سلامی دوباره بگویند که قلبشان برای وطن می تپد و عاشق این انقلاب هستند.

به گزارش سرای نور؛  راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی آغاز شده است و در تبریز نیز حضور پرشور و پرشکوه رنگ و بوی ویژه ای دارد.

مردم استان بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به خیابان‌ها آمدند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز تبریز با حرکت از مساجد و محلات تبریز به طرف سه راهی مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و برنامه مراسم جایگاه رأس ساعت ۱۱:۳۰ با سخنرانی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع ‌شد.

خیابان‌ها و مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز صبح جمعه به‌رغم سردی هوا، مملو از حضور کودکان، نوجوانان، مردان و زنانی است که آمده‌اند تا در دفتر انقلاب، مهر عاشقی زنند.

با اینکه هوای تبری دمای منفی را تجربه می کند ولی حضور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی این روز بزرگ، گرمابخش راهپیمایی ۲۲ بهمن در این شهر است. حضور پررنگ جوانانی که با الهام از نسل اول انقلاب، خیابان های شهر را خالی نگذاشته اند از سوژه های جالب راهپیمایی امروز است.

پرچم های خوش رنگ جمهور اسلامی ایران در حالی در آسمان چشم ها را نوازش می کرد که گویی شهر گل و بلبل امروز رنگین کمان رنگ ها را برای حاضرین مهیا کرده تا هیچکس احساسی به غیر از شادی انقلاب نداشته باشد.

در سراسر مسیرهای راهپیمایی شعارنوشته‌ها و بنرنوشته هایی همچون «مرگ بر آمریکا» «۲۲ بهمن‌ماه یوم‌الله است» «مرگ بر اسرائیل» به چشم می‌خورد.

واکنش به اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سوژه های اصلی راهپیمایی امروز بود. مترسک های ترامپ و پرچم آمریکا امروز توسط نسل جدید انقلاب به آتش کشیده شد تا مردم آذربایجان نشان دهند که بصیرت دارند و از هیچ دشمنی نمی ترسند.

قبل از اذان ظهر مراسم سخنرانی با قرائت قطعنامه به اتمام رسید و مردم به سمت مصلی اعظم امام خمینی حرکت کردند.

البته یکی از نکات جالب توجه جمعیت در مسیر برگشت در مسیر هم ساکت نبودند و شعار گویان تا لحظه آخر حمایت خود را از انقلاب و خون شهدا اعلام کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۵ نیز تمام شد ولی بازهم مثل همیشه مردم تبریز سنگ تمام گذاشتند و با حضور کم ‌نظیر خود در تاریخ راهپیمایی ‌های این دیار، یک بار دیگر حماسه ‌ای از جنس حضور خلق کردند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو